eerste dag Engeland, 2 mei - Reisverslag uit Ingatestone, Verenigd Koninkrijk van Linda - WaarBenJij.nu eerste dag Engeland, 2 mei - Reisverslag uit Ingatestone, Verenigd Koninkrijk van Linda - WaarBenJij.nu

eerste dag Engeland, 2 mei

Door: linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

02 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Ingatestone

Om half 6 werden we gewekt,we hadden nog een uur voor we van de boot moesten. Dus hup.zo heb je wat aan je dag. Links rijden is even wennen, maar gelukkig doet iedereen t hier.op het platteland zijn de wegjes smal en de heuvels pittig.het kleinste blad is goed gebruikt.het was bewolkt maar droog.door de kenmerkende heggen langs de weg heb je geen last van de wind.De koolzaad zorgt voor het echte fietsvakantie geurtje. Door de kronkelige wegen met weinig overzicht zorgt het oversteken wel eens voor een oepsiemoment. De bermen staan vol fluitenkruid en de loofbossen met zeeën van paarse sleutelbloemen. In de Oude stad colchester werden we aangesproken door 2 fietsers met volle bepakking. Ze waren nog maar net vertrokken want ze woonden om de hoek. Anders hadden we bij hen kunnen slapen want ze waren van vrienden op de fiets. Gezellige Klets mee gehad. Helaas op t einde verkeerd gereden. Ik had er een verkeerde route ingezet. En er achter gekomen dat ze in Engeland andere stekkers hebben. Jammer thuis nl al 3 converters. Mooie fietsdag eindigend in en chic hotel(smartdeal) :)

• 02 Mei 2014 - 23:00

Ingrid:

Hoi Linda en Robbie
    Dat is vast wennen om links te rijden.
    Ik vond het ooit met de auto al een hele klus.
    Heb vandaag al veel aan jullie gedacht.
    Nu al pittige klimmetjes...... Dat beloofd wat.
    Ze geven hier nog bewolkt maar droog weer en volgende week weer wat warmer.
    Hopelijk ook voor jullie goede weersvooruitzichten
    Succes en tot de volgende keer.
    Groeten Ingrid

• 03 Mei 2014 - 09:44

Camiel:

Eerst heb ik even op de kaart gekeken. Daar klopt iets niet, volgens die kaart zou je al in Noord Ierland zitten!!
    Dan heb ik eerst nog even gegoogeld ( zal wel niet goed gespeld zijn) naar Colchester. Wat mij daar opviel. Er is was/is daar ook een wijk waar in 16e eeuw prottestante vlaamse wevers zijn komen wonen.
    Ook naar Nederland zijn er toen veel gekomen. Zij hadden ook een naam waar ik nu natuurlijk niet op kan komen. Nederland heeft aan die vaklui veel te danken. Ook toen maakten mensen met een verschillend mening het elkaar lastig. Je zult voor je geloof moeten verhuizen!!
    Niks nieuws onder de zon.

Ik ben wat afgedwaald. Naar dat hotel heb ik ook nog gezocht maar dat heb ik met niets maar opgegeven.

Van die heggen moesten hier ook gezet worden. Wie richt een actiegroep op. Wij worden lid. Onder voorwaarde dat er geen contributie betaald moet worden.

gr Pa en Lenie

• 03 Mei 2014 - 09:52

Annemarie:

leuk weer wat van jullie te lezen!! Veel schoon weer en fiets- plezier groetjes.