donderdag 15 mei - Reisverslag uit Le Mont-Saint-Michel, Frankrijk van Linda - WaarBenJij.nu donderdag 15 mei - Reisverslag uit Le Mont-Saint-Michel, Frankrijk van Linda - WaarBenJij.nu

donderdag 15 mei

Door: linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

16 Mei 2014 | Frankrijk, Le Mont-Saint-Michel

Omdat we wisten dat we le Mont st Michel wilden bekijken, s morgen s al een chambre d'hote daar in de buurt geboekt. Een CdH want dat geeft wat meer mogelijkheden voor de was. De korte etappe was uitzonderlijk vlak. Wel de nodige draaien. Bochten en grind, maar vrij vlak door boeren gebied en het schorren landschap van deze kust. Nog een Nederlandse lange afstand fietser tegengekomen, hij was te herkennen aan zijn oranje
Leeuwenvlagjes
Een vriendelijke goedendag van onze kant werd beantwoord met een graauw. Hij fietst vast allang alleen.
Lekker op tijd bij de CdH. Of mijn Frans al beter is?
Ik vroeg aan de madame of ze een wasmachine had die ik mocht gebruiken en een mogelijkheid om de was buiten te hangen. Wanneer? A, ja nu direct. Geen probleem. Zij zou het wel doen voor me. Ik moest t maar brengen.
Quel service. Ik was elke dag met de hand. Maar het is niet altijd droog, dan moet t in een zak tot de volgende stop om te drogen en gaat t toch weer stinken. Dus een wasmachine en drooglijn is dan ideaal. Toen ik bij haar aan de deur stond met een extra grote verzamelde waszak, met het verzoek dit op 30 graden te wassen, keek ze verbaasd. Euh. Ik zou wassen, zij zou ophangen. Oepsie. We waren al gedoucht en aangekleed om door te gaan. Dus ach, ze zou het wel wassen. Ik bood gelijk aan het te betalen, ieder tevreden. Al gieberend naar st Michel. Gelukkig minder druk en warm als in mijn vroege jeugd, maar nog steeds indrukwekkend. Wie verzint zoiets. Wie legt die eerste steen en waar leg je die? Daarna het gebruikelijk Frankrijk probleem. Waar kunnen we eten, terwijl een Frans man er nog niet aan denkt. Op de fiets zonder bagage een prima restaurant gevonden. Terug in de CdH lag de was opgevouwen op bed. Lekker or.

  • 16 Mei 2014 - 22:40

    Camiel:

    Dag Robby/Linda,

    Robby proficiat, waarmee ? Dat hoeft toch iedereen niet te weten.
    Een lang verhaal deze keer. Is dat wassen nou persee nodig, vraag ik mij af.

    Wij komen net terug van Het Podium Zaamslag daar was een uit voering van violisten enz..
    Klassieke muziek (Matjeu van Bellen), u leest het goed ik naar klassiek concert. Was toch mooi.

    gr C&L

  • 17 Mei 2014 - 11:06

    Ingrid:

    Mooi verhaal Linda, en het verhaal over de was is zeer herkenbaar.
    Heerlijk dat een mevrouw dat wil doen en wat je zegt ales is weer eens goed droog.
    Het blijft mooi weer dus.... genieten.
    Ingrid

  • 17 Mei 2014 - 12:55

    Rudei:

    sms je ontvangen ? zoniet dan alsnog van harte gefeliciteerd. toch wel een lekker stukje taart gegeten zeker.

  • 18 Mei 2014 - 09:58

    Camiel:

    Dag Linda/Robby,

    Je hebt het over vroeger toen wij naar Mont St Michel geweest zijn. Toen waren wij met de tent in Frankrijk neem ik aan. Dat wij toen vlak onder Bordeau op een camping gezeten hebben weet ik nog. Maar waar die andere campings waren weet ik echt niet meer.

    Als ik in Frankrijk iets vraag kijkt de aangesprokene naar boven, slaat al of niet een kruis, en blijft het oorverdovend stil.
    Jij krijgt antwoord in het Engels,dus moet je Frans toch al heel aardig zijn. Overigens kan ik met een Engels antwoord ook niets.

    gr C&L

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 05 Mei 2013
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 64919

Voorgaande reizen:

22 April 2016 - 22 Juni 2016

Op de fiets naar Lissabon

02 Mei 2015 - 17 Juni 2015

Op de fiets naar St. Petersburg

01 Mei 2014 - 30 Mei 2014

Fietsen door Engeland en Frankrijk

09 Mei 2013 - 12 Juni 2013

Op de fiets naar Santiago

Landen bezocht: