dinsdag, 5 mei 2015 - Reisverslag uit Münster, Duitsland van Linda - WaarBenJij.nu dinsdag, 5 mei 2015 - Reisverslag uit Münster, Duitsland van Linda - WaarBenJij.nu

dinsdag, 5 mei 2015

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

05 Mei 2015 | Duitsland, Münster

Ze voorspelden onweer voor vanmiddag dus om half 7 al aan t ontbijt. Voordeel van Duitsland, op tijd eten. Dus vroeg op pad met een lekkere temperatuur dus in de korte broek. Wel een stevige zijwind, soms eens mee, soms eens tegen. Het glooiende landschap maakt langzamerhand plaats voor heuvels. We hebben vandaag veel bospaadjes gehad. Door de regen van vanacht niet altijd fijn. Als er dan eerst nog een tractor heeft door geploegd, dan zit er niets anders op dan mismoedig naar je witte sokjes te kijken, diep ademhalen en er maar voor gaan. Of te wel volgens meester de Waal: de koe bij de horens vatten. Het dreigende onweer zorgde voor mooie luchten maar we keken toch liever naar de mooie kastelen die we passeerden. Gisterenavond hadden we al besloten vanwege t slechte weer een korte route te doen vandaag tot Münster. Toen we gisterenavond keken op de booking sites bleken er nog maar enkele dure kamers over te zijn. We zouden wel zien hoever we kwamen. Op een enkele bui na bleef t mooi weer. 7 zonnen toen we Münster infietsten kort na de middag. Even langs de information leerde ons dat er een internationale tentoonstelling was. Terwijl Robbie stond te wachten bood een "hotel" telefonisch een kamer aan. Hoppa, die was voor ons. Op t gemak er naar toe. Het bleek een academie te zijn. Onze fietsen zouden we buiten moeten laten staan, tussen alle studenten fietsen..... We bleken een meer dan ruime 3persoonskamer te hebben. Dus hup, fietsen in de lift en ze staan nu veilig. Daarna op t gemak te voet de oude stad verkend. Een paar vreselijke onweersbuien met windstoten en slagregens voorbij zien trekken maar toen zaten wij lekker droog, in 1 van de vele kerken hier. Daarna gebruik gemaakt van t buffet van de academie, ook bijzonder. Morgen richting Verl

• 05 Mei 2015 - 21:43

Ingrid:

Vandaag veel aan jullie gedacht. Halleluja wat een wind! En ook een pittige regenbui.
    Goed dat jullie dat hadden voorzien en op tijd op plaats van bestemming waren.
    Ook apart in een academie logeren. Weer een iets anders.
    En uh die witte sokken, die krijgen vanzelf een andere kleur hoor. Beetje grauw of zo.
    De weersverwachting is rustig hoor.

Fietsen op blubberpaadjes is echt niet fijn,

Tot de volgende keer.

• 06 Mei 2015 - 00:40

Bert:

veel courage, zoals ze bij ons zeggen en hopelijk blijft het droog !

• 06 Mei 2015 - 10:38

Camiel:

Als het weer bij jullie daar net zo slecht was als hier ben ik deze keer helemaal niet jalours.
    Maar het wordt beter.

Nu gaat het naar voor ons minder bekende streken.

Die kastelen zeg mij nog wel iets.
    Ik zal het wel al eens verteld hebben maar dat is voor een 55++ gewoon. Morgen, nu heb ik even geen zin.
    goeie dag toegewenst.

gr C&L

• 06 Mei 2015 - 13:30

Nicole :

Wat een leuke verslagen zo al die eerst paar dagen, maar wat een weer zeg!
    Hopelijk betert het snel en kun je je sokken droog houden (en dat kleurtje doet er niet toe toch?)
    Ik kijk nu weer al uit naar het volgende verslag!

groetjes,
    Nicole

• 06 Mei 2015 - 14:41

Ilse:

Hey,

Goed beziggggg.
    "Hoe ver is het nog rijden grote smurf ?"

Mooie route, verrassend en interessant

grtz Ilse