donderdag 7 mei 2015 - Reisverslag uit Höxter, Duitsland van Linda - WaarBenJij.nu donderdag 7 mei 2015 - Reisverslag uit Höxter, Duitsland van Linda - WaarBenJij.nu

donderdag 7 mei 2015

Door: linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

08 Mei 2015 | Duitsland, Höxter

Wind:ja
Temperatuur: kleding advies: lang
Af en toe een geschampte bui, maar droge voeten en geen druppel in de nek.
Na een stuk provinciale weg doken we een mooi mystiek bos in. Beekjes en met varens bedekte kloven. Robbie heeft al een hert gezien, ik nog geen kabouter. Na het bos kwam een lange afdaling. Afdaling? Hadden we dan al geklommen? Waren we zo goed dat we dat niet eens merkten? Ben je gek, de rest van de dag moesten we regelmatig naar t kleine blad. Maar meestal gaat t hier gelijkmatig of kort. Weer de korte omweg naar de externersteinen gemaakt. Net als vier jaar geleden indrukwekkend. Hier werden we aangesproken door een ouder Duits echtpaar. Zij hebben ook Koga en daarop vele mooie reizen gemaakt met volle bepakking. Drie weken vakantie was drie weken fietsen. Maar nu ging dat niet meer. Tranen in de ogen door de mooie herineringen. En weer verder. Heuvel op, heuvel af. Langs grote koolzaadvelden, voor de Frankrijk geur. Bij goed asfalt zit ik als een uil op mijn fiets om maar niets te missen. En toen.....op een onverwacht moment, een mooi hert huppelde voor me langs de weg over. Nog een lange asfaltafdaling en we waren in Hoxter. Hier de riem eraf gegooid.

  • 08 Mei 2015 - 20:59

    Carla:

    Hoi Robbie en Linda,
    Wat gaan jullie weer als een speer, zo te zien op het kaartje tenminste.

    Gelukkig ook een hert kunnen spotten , zo kon jij hem zelfs niet missen

  • 09 Mei 2015 - 08:58

    Camiel:

    Dat jullie ooit externersteinen gezien hebben wist ik echt niet. Ik wist niet van het bestaan. Maar nu heb ik het opgezocht. Eigenaardig!

    Ook van Hoxter had ik nog niet gehoord. Er gaan nu altijd maar dingen komen die voor mij onbekend zijn. Prima kan ik nog wat leren. Die koolzaadvelden viel mij op. Hier zijn die toch niet zo ver dat die al bloeien. Als ze niet bloeien zou ik ze niet herkennen. Julie wel dan?

    Voor een hert hoef je zo ver niet te fietsen. Laats hebben wij er 3 gezien bij het groot eiland.

    gr C&L

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 05 Mei 2013
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 64954

Voorgaande reizen:

22 April 2016 - 22 Juni 2016

Op de fiets naar Lissabon

02 Mei 2015 - 17 Juni 2015

Op de fiets naar St. Petersburg

01 Mei 2014 - 30 Mei 2014

Fietsen door Engeland en Frankrijk

09 Mei 2013 - 12 Juni 2013

Op de fiets naar Santiago

Landen bezocht: