maandag 18 mei 2015 - Reisverslag uit Kwidzyn, Polen van Linda - WaarBenJij.nu maandag 18 mei 2015 - Reisverslag uit Kwidzyn, Polen van Linda - WaarBenJij.nu

maandag 18 mei 2015

Door: linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

18 Mei 2015 | Polen, Kwidzyn

Der luxaflex sloot niet goed dus met de zonsopgang rond kwart over 5 als een konijn in koplamp liggen kijken. Zimmer was zonder ontbijt dus gelijk een nieuw record, voor 7 uur op de fiets. De ijzige wind van gisteren was weg, gelijk een aangename temperatuur. Langs mooie meertjes, omzoomd met rietkragen, paar zwanen erin en amai wat romantisch op de vroege ochtend. De kleine hond die ik achter me aan kreeg paste niet in dit plaatje, maar goed met de schrik vrij gekomen. Zo vroeg op pad dat betekende dat we om half 10 al 45 kilometer op de dagteller hadden. Mooi, konden we van de route om het leuke UNESCO stadje Chelmno te bezoeken. Dit was zeker de moeite, eigenlijk zoals we Poolse stadjes hadden voorgesteld. De koffie met grote koffiekoek smaakte ook. Verder door de industrie stad Grudziadz. Het enige leuke hieraan was de nieuwe route (goed aangegeven) langs het oude gedeelte en het stadspark.De volgende hond zag ik aankomen dus daar schrok ik niet zo van. Ik was meer bang dat ik hem zou overrijden. Langzaamaan zitten er minder gaten in de weg, de huizen mooier kortom er zit verbetering in. Na 500 kilometer wordt er ook eindelijk terug gegroet op mijn dzjien dobry. Doorgereden tot Kwidzyn, hier hoopten we een hotel te vinden. De informatie sprak geen Engels en deed snel de deur achter Robbie op slot. Dan zelf gezocht. Eerste hotel vol. Internet aan en appartement geboekt. Helaas deed niemand daar open, ook werd de telefoon niet opgenomen. Een mevrouw uit het appartementenblok kreeg medelijden en ik mocht mee naar haar appartement. Daar heb ik het net geboekte appartement geannuleerd en zij heeft met behulp van haar man 5 hotels gerbeld en t laatste had plaats. De mevrouw uitvoerig bedankt en haar een setje delfts blauwe klompjes gegeven. Snel naar t hotel gefietst.

  • 18 Mei 2015 - 21:07

    Ingrid:

    Hoi jullie daar! Na een slang te hebben overreden, nu bijna een hond! Oppassen he.
    Mooi verhaal weer Linda. het vinden van een hotel is dus niet altijd even makkelijk.
    Fijn dat er dan toch mensen zijn die je helpen. Waar je aan denkt om een souveniertje achter te laten. Leuk.
    Garmin doet zijn werk weer begrijp ik, en da's maar goed ook!
    Groetjes Ingrid

  • 18 Mei 2015 - 22:04

    Jacqueline:

    Mooi, bijzonder begin van de dag. Je had ons hondenalarm moeten meenemen. Niet aan gedacht. Eens hard roepen daar schrikken ze ook van! Wel spannend met het vinden van een slaapplek. Wat goed van jouw om souveniertjes mee te nemen.jullie liggen nu vast al lekker te slapen. Mooi verslag weer.

  • 19 Mei 2015 - 14:14

    Carla:

    Helaba

    Hier nu stortbui met onweer en hagel! Hopelijk bij jullie stukken beter.
    Wat leuk dat je die klompjes kon geven, heb je nog meer Delfts blauw bij, voor een andere weldoener?

  • 20 Mei 2015 - 11:12

    Camiel:

    Nog nooit ben ik in Polen geweest. Dus als ik jullie reisverslag lees krijg ik de neiging alles op te zoeken,
    Dankzij google kan ik mij wat dat betreft makkelijk bevredigen.
    Wat mij allereerst opvalt is dat de grenzen tussen Polen en Duitsland in de loop van de geschiedenis nogal eens verschoven zijn. Chelmno heeft een mooi stadhuis heb ik gezien. Onder de naam Chelmno vind je wel ook HET EERSTE VERNIETIGINGSKAMP VAN DE NAZIES 150.000 mensen (joden en roma's)omgebracht.
    Wat dzjiendobry betekent weet ik nu ook. Weet je ook wat ,nie mowie po polsku, betekent.
    Toch een mooie streek om te fietsen lijkt mij.

    gr C&L

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 05 Mei 2013
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 64915

Voorgaande reizen:

22 April 2016 - 22 Juni 2016

Op de fiets naar Lissabon

02 Mei 2015 - 17 Juni 2015

Op de fiets naar St. Petersburg

01 Mei 2014 - 30 Mei 2014

Fietsen door Engeland en Frankrijk

09 Mei 2013 - 12 Juni 2013

Op de fiets naar Santiago

Landen bezocht: