Woensdag, 3 juni 2015 - Reisverslag uit Rakvere, Estland van Linda - WaarBenJij.nu Woensdag, 3 juni 2015 - Reisverslag uit Rakvere, Estland van Linda - WaarBenJij.nu

Woensdag, 3 juni 2015

Door: linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

03 Juni 2015 | Estland, Rakvere

Sorry for the rain, zei de hotel portier vanochtend. Ho,ho,ho. Regen? Dat hoort bij de fietsvakantie van 2 jaar geleden. Helaas had de man gelijk. Maar wat miezer maar toch voor de eerste keer deze vakantie in regenpak vertrokken. Niet mijn overschoenen om t af te dwingen. De eerste 12 kilometer hadden we gisteren met de toeristen bus gedaan. Grappig. Na een half uur het pak uit. Meer vocht van binnen dan van buiten. Voor de eerste keer vandaag maar niet voor t laatst. Er zat een snoeiharde wind (6 bft). Meestal zij. Goed scheef gefietst. Mee haalden we zo 30, tegen met pijn 12. Langs een nationaal park gefietst, Lahewaa ?? Eerst een saai dennen doorkijk bos, later dichter en dus spannender. Ineens weer koolzaadvelden. Door de wind veel takken op de weg en bomen omgewaaid. Er was er 1 over de weg gevallen. Wij konden er langs maar volgens Robbie een gevaar op de weg. Dus stoppen en sleuren. Er stopte een Let die direct kwam helpen. Toen de jongens klaar waren met spelen ging ieder tevreden zijns weegs. Later hadden we nog een zandstorm waar we toch echt door moesten. Hoofddoekjes voor t gezicht en karren maar weer.Goed de weg kunnen vinden met de nodige afkortingen. Toen we om half 2 een bordje zagen Rakvere 28 kilometer was de keuze niet zo moeilijk. Daar vonden we zeker een hotel terwijl dat hier aan de route niet makkelijk zou zijn. Rakvere is wel van de fietsroute af maar past goed in het grote geheel. Bij een tankstation met een chocomelk via wifi een hotel geboekt. Recht er naar toe. Na t eten nog even naar het kasteel hier. Bij de beklimming er naar toe kon je wel merken dat we behoorlijk aan de bak geweest zijn vandaag.Het sloot net voor onze neus

• 03 Juni 2015 - 19:45

Ingrid:

Jullie zijn toch breed inzetbaar he. De redders van de weg. Trots op jullie.
    en dat kasteel net voor de neus dicht? Da's echt pech hebben.
    Jammer van de regen en wind vandaag. Neig trappen dus.
    Maar intussen zijn jullie fietsbenen goed getraind toch?
    Rakverre ligt idd een eindje van de kust, morgen terug naar de kustlijn?
    Groetjes en tot morgen. Hier wordt het morgen en overmorgen prachtig weer,
    dus onze stalen rossen staan ook gespannen.
    Ingrid

• 03 Juni 2015 - 22:23

Carla:

Jammer van de regen , maar gelukkig van korte duur, maar een zandstorm lijkt mij helemaal geen pretje...
    Gelukkig de weg goed kunnen vinden, succes nog met Carlin en nog veel plezier !!!
    Groetjes Carla

• 05 Juni 2015 - 11:35

Camiel:

Ja als je lange tijd langs naaldbossen fietst is dat saai.

Volgens nonkel loopt Estland voorop wat betreft digitale vernieuwingen. Wie zou dat ginder nou gaan zoeken.

Toen wij daar waren zijn wij ook met een bus de PROVINCIE ingereden. Dat was bedoeld om het verschil met Tallinn te laten zien. Wij zijn toen in een dorp geweest waar een soort cement werd opgegraven en bewerkt. We mochten daar niet uit de bus. Het hele dorp en de omtrek lag echt onder een dikke laag grijs stof. De gids vertelde dat er naar gestreefd werd om alles beter voor het milieu te organiseren. De industrie stilleggen kon niet want estland kon die export nog niet missen. De naam van het dorp ben ik vergeten. Opgezocht bij tante blijkt dat in Funda niet ver vandaan waar jullie slapen een grote cementfabriek staat. Of het daar was weet ik niet. Om met van Basten te zeggen HET ZOU ZOMAAR KUNNEN.

gr C&L