Zondag, 7 juni 2015 - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Linda - WaarBenJij.nu Zondag, 7 juni 2015 - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Linda - WaarBenJij.nu

Zondag, 7 juni 2015

Door: linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

07 Juni 2015 | Rusland, Sint-Petersburg

De dag weeral goed begonnen met een lach en de zon.
We waren zoals gebruikelijk als eerste in de ontbijtzaal. Robbie stond op zijn gemak zijn bord vol te scheppen bij het ontbijt en er kwam een grote groep Japanners binnen. Onmiddellijk werd die grote man van tegen de 2 meter omringd door kleine mensjes en graaiende handen. Hij draait zich even om naar mij, draait terug en heel het buffet is geplunderd. Net een film.
Zo en dan voor het laatste stukje op de fiets. Lekker rustig op de zondagochtend dus veel op de weg kunnen fietsen. De stoepen hebben hier trottoir banden van 30 cm hoog dus elke keer je fiets op en af de stoep tillen. Straks ook nog gespierde armen. Volgens het boekje zijn we langs de residentie van de president gefietst op weg naar de metropool. Meer dan 25 kilometer voorstad met mooie nieuwe appartementen naast sovjet woonwijken waar de auto's op kistjes staan en het glas overal.
Eerst naar de hermitage voor de gebruikelijke foto. Robbie vroeg daar aan een Chinese meneer of hij ons op de foto wou zetten. Natuurlijk. Gelijk begon heel zijn reisgroep foto's van ons te maken en kwamen ze er langszij bijstaan. Nog even een foto van het trotse Chinese echtpaar met onze fietsen. Nu zijn onze koga's beroemd in heel Sjanghai.
Ons hotel was om t hoekje dus de fietsen geparkeerd en omgekleed. Via internet hadden we 2 daagse toegangskaarten voor t Hermitage besteld dus daar eerst naar toe. Vermoeiend maar indrukwekkend, alleen de zalen al. Morgen hop on/hop of en dinsdag het vervolg van het museum. Nog steeds geen bevestiging van SAS over onze vlucht.
Voor de laatste keer deze vakantie staat de dagelijkse was in een ortliebtas te weken.
Iedereen bedankt voor de aanmoedigingen onderweg via de mail, whatsapp, of deze pagina, altijd leuk als iemand reageert.

• 07 Juni 2015 - 19:59

Ingrid:

Een dikke proficiat hoor.
    Een mooie prestatie.
    En prachtige verhalen.
    Geniet nog van de laatste dagen en ik kom graag eens foto's zien en verhaal luisteren.
    Groetjes Ingrid.

• 07 Juni 2015 - 21:57

Carla Kindt:

Proficiat, knap gedaan.
    Geniet nog van jullie laatste dagen!
    Gr.Carla

• 07 Juni 2015 - 22:37

Carla:

Super goed van jullie!!!
    Nog veel plezier daar en hopelijk snel bevestiging van jullie vlucht!
    Goede reis terug!

Groetjes Carla

• 08 Juni 2015 - 08:53

Camiel:

In Sint Petersburg daor oar ne gewone mens toch verschrikkelijk jaloers van.
    Ank mijn ogen dichtdoen zienk die mooie ajuintores zo voore mij.

Bij de ontbijttafel is wel ne goeien. Zo zie je wel Robby de kleintjes nooit onderschatten en gewetet veel kleintjes maken...............

gr C&L

• 08 Juni 2015 - 12:53

Nicole:

Goh... Eindbestemming bereikt. Goed hoor. En wat een verhalen....
    Nu nog even relaxen en genieten !
    Was leuk om alles te volgen.
    Tot snel...

Groetjes, Nicole

• 08 Juni 2015 - 13:26

Jolanda:

Super gedaan hoor, wat een prestatie van jullie! Geniet nog van jullie dagen daar.

gr.,
    Jolanda

• 08 Juni 2015 - 17:25

Lonny:

Oh, jullie zijn er! De Hermitage is inderdaad indrukwekkend, die staat toch ook nog op mijn verlanglijstje om eens te bezoeken. Lijkt me prachtig! Geniet er nog lekker van, daar in Sint Petersburg!

• 22 Juni 2015 - 21:25

Gerard Van Der Ende:

Hoi Robbie en Linda,

Super knap dat jullie het (met gemak) gehaald hebben.
    Ik rij af en toe een rond je zonder bagage, maar dit is het echte werk.
    Ik heb af en toe gekeken op de blog en ook mijn schoonvader Theo vond het erg interessant.

We komen graag de foto's eens bekijken en de reis nog eens meebeleven.

Groeten,
    Gerard

• 06 Juli 2015 - 09:59

Ann Verachter:

Wat een prestatie! Petje af... en hopelijk een vlotte terugvlucht.
    grtjes
    Ann

• 30 Maart 2016 - 14:16

Theo:

Gefeliciteerd met jullie prachtige prestatie en we hebben genoten van jullie reisverslagen.
    Wij (64 en 62 jr) zijn ook van plan on deze tocht te fietsen en zouden graag met jullie in contact komen.
    Ik vind het niet prettig om in dit bericht mijn gegevens te vermelden, iedereen kan er dan bij en vanuit privacy-oogpunt vind ik dat ongewenst.
    Is er eventueel een andere oplossing?

Groeten,
    Theo

• 30 Maart 2016 - 15:33

Linda:

Beste Theo,

Ik heb je een mailtje gestuurd naar het door jou opgegeven e-mailadres.
    gr Linda