Zaterdag 23 april 2016 - Reisverslag uit Énines, België van Linda - WaarBenJij.nu Zaterdag 23 april 2016 - Reisverslag uit Énines, België van Linda - WaarBenJij.nu

Zaterdag 23 april 2016

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

23 April 2016 | België, Énines

Goed aangekleed zaten we om half 8 op de fiets, uitgezwaaid door de buurjongens en de overbuurvrouw. Ik had mijn sjaal om en dat was geen overbodige luxe. Anne fietste weer mee deze eerste dag, gezellig hoor. Volgend jaar Tom ook. Mits hij aan de wal is. Mits hij een fiets heeft. We zullen zien. Eerst om een zoetekoek bij de bakker in St. Niklaas. Dan verder over de brug van Temse, zo de Schelde volgend. We hebben geen regen van betekenis gehad maar wel schraal weer. Een behoorlijke wind maar in de rug dus geen reden tot klagen. Ook hebben we bijzondere dieren gezien. Een meerderheid van onze groep heeft olifanten gezien en ooievaars. Het restant van de groep zag een grote plastic koe. En voor je denkt, een dag op de fiets en ze gaat al malen......nee hoor. We reden langs de achterzijde van Planckendaele. In Leuven een koffietje gedronken en dan verder via de hoeve route richting Hoegaarden. Het heuvelt hier al lekker en met dit heldere weer leverde het al mooie vergezichten op. Toch was op het laatst van de dag Ravel 2 over een oude spoorbaan zeker geen straf. We zitten in een b en b in Enines waar onze was wappert aan de drooglijn. De vrouw des huizes haalt hem vanavond binnen. Wat een luxe. Lekker gegeten met Anne en Pascal, fiets op de auto en uitgezwaaid. Vanaf nu weer met zijn tweeën " on y va".

• 23 April 2016 - 21:33

Ingrid:

Amai!! Wat een verrassing. Wist niet dat jullie er al vandoor waren.
    Beetje bibber-koud vandaag zeg, en morgen wordt het er niet beter op.
    Stoere bikkels zijn jullie!
    Wel leuk om jullie weer te volgen. Super.
    Wij zijn in training gegaan voor onze tocht in juli, eindelijk een beetje weer om buiten te fietsen.
    Tot de volgende keer.

• 23 April 2016 - 21:38

Rudie:

al een lekker fietsdagje achter de rug zie ik. geniet van de komende tochten. veel plezier.

• 24 April 2016 - 08:46

Camiel:

Het moet niet gekker worden. Zitten ze koud een dag op de fiets en dan is al beslist dat volgend jaar Tom ook de start mee zal fietsen.
    De brug bij Temse hebben wij ook verschillende keren overgefietst. Als ex schilder valt het mij altijd dat bruggen enz. in Belgie er altijd zo slecht onderhouden uitzien. Dus zit ze nu al goed in de verf?
    Alleen daarvoor zou ik niet in Belgie willen wonen.
    Voor de jeugd in Z- Vlaanderen die willen studeren zouden wij bij onze zuiderburen moeten horen of zij bij ons. Denk eens in al die top onderwijsinstellingen vlak bij de deur in het gezellige Vlaanderen.
    Agge nen bekenden tegenkom doe tum de groeten.

gr C&L

• 24 April 2016 - 13:21

Jos:

Hallo Linda en Robbie,
    Veel succes en mooi weer .