Zondag 24 april 2016 - Reisverslag uit Haybes, Frankrijk van Linda - WaarBenJij.nu Zondag 24 april 2016 - Reisverslag uit Haybes, Frankrijk van Linda - WaarBenJij.nu

Zondag 24 april 2016

Door: linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

24 April 2016 | Frankrijk, Haybes

Zo dit is een adresje om te onthouden, La maison de La Rose des Vents. Een aanrader. Na een stevig ontbijt op de fiets met een extra shirtje aan, want t was weer koud. De vraag was niet of het ging regenen maar wanneer. Via de Ravel 2 naar Namen. En dan verder via de Maas. Dit gaat onze grote vriend worden de komende dagen. De fietspaden langs de Maas zijn doorgetrokken en je kunt nu dus vrij vlak door de Ardennen. Het is hier erg mooi. Er staan bomen in bloei met witte bloesem, af en toe een boom met donkerrode blaadjes en verder alle kleuren groen. Ook de weg is goed. Van asfalt, gravel tot baksteen. Dus volop kans om rond te kijken. Behalve bij het stukje cultureel historisch kasseien, dat vraagt concentratie. Om 12 uur mocht t regenpak aan maar was snel niet meer nodig. Tot Givet gingen we goed maar daar konden we niet goed zien of we links of rechts van de Maas moesten. We kozen voor rechts. Na een paar kilometer moesten we in de steigers, dat deed zeer. Toen we boven waren zagen we aan de overkant van de Maas een mooi fietspad. Met t zweet op onze rug bij de eerstvolgende brug overgestoken en het was een mooi pad. In Haybes bij een hotel de laatste kamer in beslag genomen. En nu wachten op t eten want hoera Frankrijk: s avonds wat later eten.

• 24 April 2016 - 18:45

Jacqueline:

Hoi, hoi,
    Wat leuk om weer mee te mogen genieten van jullie fietsavonturen. We nemen jullie tips mee. Lekker de wind in de rug en niet teveel regen. Super.
    Eet smakelijk!

• 24 April 2016 - 21:17

Ingrid:

Leuke beschrijving. Jullie rijden de route die wij in 2012 reden.
    Het is idd een prachtige route
    Ben nieuwsgierig tot waar jullie deze blijven fietsen.
    Ik volg het hier met veel plezier

• 25 April 2016 - 11:17

Camiel:

Het is nog maar een enkele keer voorgekomen dat ik met jullie medelijden had vanwege het weer. Maar toen ik gisteren naar Luik Bastenaken Luik zat te kijken en ik zag dat rotweer kreeg ik echt compassie want jullie moesten toch ook in die hoek rondfietsen dacht ik.
    Maar ik lees er niets van dus het zal gelukkig meegevallen zijn.
    In 2009 was er een uitzending van Vlaanderen vakantieland met als onderwerp vernieuwde feitspaden langs de MAAS in de Franse Ardennen Wij hebben daar toen een paar dagen rondgefietst om de te kijken of ze niet gelogen hadden. Met prachtig weer was het daar prima.
    Voor jullie spijtig want daar zul je natuurlijk weer op een dag doorheen koersen.
    gr C&L

• 25 April 2016 - 15:22

Nicole:

hoi,

Ik heb er weer zin in om jullie te volgen. :)
    Heel veel succes en hopelijk betert het met het weer.

groetjes, Nicole