Maandag 25 april 2016 - Reisverslag uit Sedan, Frankrijk van Linda - WaarBenJij.nu Maandag 25 april 2016 - Reisverslag uit Sedan, Frankrijk van Linda - WaarBenJij.nu

Maandag 25 april 2016

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

25 April 2016 | Frankrijk, Sedan

Ze voorspelden niet veel soeps voor t weer en dan vooral na de middag dus op tijd aan t uitgebreide ontbijt. Ook wij hebben gisteren op TV t wielrennen gezien. Als we dat weer nog tegoed hebben, Amai. Voor de zekerheid maar plastic zakjes over onze sokken gedaan. Om elf uur begon het pas te miezeren maar toen had ik mijn regenpak al aan tegen de kou. Mijn fietsers regenjas heeft geen muts dus heb ik er een zuidwester bijgekocht. Toen ik alles aanhad zei robbie de gevleugelde woorden van opa C.: ut moe nie gekker oren. En na even wachten kwam de rest van de zin: gij sta toch ook mee alles. Goh die man is toch goed opgevoed. Maar goed terug naar de orde van de dag. Wat een mooie route. Af en toe wel zoeken aan welke kant van de Maas het fietspad ligt. Want zonder track en een kaartje van een kwartA4 over 85 km is het wel eens gokken. De natuur is hier prachtig, wat zal het hier zomers druk zijn op dit mooie fietspad. Als je zo de rivier volgt heb je wel een boel extra kilometers maar dat is het zeker waard. Tussen Namen en Dinant had je vooral hele grote, mooie (Fin de siecle) huizen aan de andere oever. Hier zijn t meer kleine dorpjes met oude industrie. Vanaf charleville-mezieres heeft de Maas verschillende lopen door een breed dal. Ook hier mooie nieuwe fietspaden. Vroeg op de fiets betekend normaal ook vroeg in een hotel. Dat is gelukt. Na 90 kilometer kwamen we bevroren aan in Sedan. Op t eerste beste industrie terrein een hotel gevonden met restaurant en snel ontdooien. Ja, ik weet dat er hier een grote burcht is maar op een of andere manier vind ik hem nu niet de moeite om uit te rukken.

  • 25 April 2016 - 19:56

    Ingrid:

    De route is mooi he? Wordt alleen maar mooier!
    De foto die je meestuurt komt wel heel bekend voor, wij hebben dezelfde
    Het is idd veel te koud voor de tijd van het jaar, jammer.
    Eind van de week zou het beter moeten gaan worden.
    Ik hoop het voor jullie.

  • 27 April 2016 - 08:58

    Camiel:

    Dit verslag heb ik pas vandaag (woensdag)op mijn computer gezien. Hij of zij is soms wat traag. Maar ij moet het natuurlijk nie gaon overdrijven. Het is inderdaad een lust om daar te fietsen.
    Op de kaart zag ik in de buurt van Sedan ook de plaats Boullion. Deed mij denken aan de lagere school. Daar leerden wij toch dat ene Godfried uit die buurt mee deed aan de kruistochten, of was het wat anders? Het schijnt dat die kruisvaarders ook geen flauwe jongens waren. Maar ja in naam van god mag je iets meer, daar hoef je geen Islammist voor te zijn.
    Zo kan het wel weer.
    gr C&L

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 05 Mei 2013
Verslag gelezen: 580
Totaal aantal bezoekers 64976

Voorgaande reizen:

22 April 2016 - 22 Juni 2016

Op de fiets naar Lissabon

02 Mei 2015 - 17 Juni 2015

Op de fiets naar St. Petersburg

01 Mei 2014 - 30 Mei 2014

Fietsen door Engeland en Frankrijk

09 Mei 2013 - 12 Juni 2013

Op de fiets naar Santiago

Landen bezocht: