Dinsdag 26 april 2016 - Reisverslag uit Verdun, Frankrijk van Linda - WaarBenJij.nu Dinsdag 26 april 2016 - Reisverslag uit Verdun, Frankrijk van Linda - WaarBenJij.nu

Dinsdag 26 april 2016

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

26 April 2016 | Frankrijk, Verdun

Een geluk bij een ongeluk.

Ze voorspelden regen vanaf de middag dus was het zaak vandaag vroege kilometers te maken. Op tijd aan het buffet en met 1 graad op de fiets. Zo vroeg dat de winkels nog dicht waren en we geen proviand konden kopen. Maar er scheen zelfs een zonnetje dus de beloning was er. Een mooie rustige omgeving met weilanden, koeien, tarwe en voorzichtig bloeiend koolzaad. Nog flink heuvelachtig dus ook een paar valse beklimmingen, maar dat kan ook nog aan de conditie liggen. Nog even een stop gemaakt bij de maginot linie, ik zal proberen foto bij te voegen. Vroeg vertrekken is vroeg aankomen. We waren nl ook geen tijd kwijt met inkopen doen. Er was dus niks. Geen boulangerie, geen café, geen tabac. Op dag 4 heb ik dus het noodrantsoen al moeten aanspreken. Beginnersfout. Maar goed de route was mooi en er scheen een klein zonnetje. In Verdun vonden we een hotel in het centrum (na ons bordje complet aan de deur) en na een snelle douche en de was de stad in. Eerst wat eten. Daarna rondgewandeld in deze oorlogsstad. Hele oorlogen zijn er in de eeuwen uitgevochten. Knekelland. Na de 2e maal eten belanden we in een hagelbui, bijna bij het hotel toch nog wat water. Morgen weer vroeg op want dan voorspellen ze sneeuw en onweer, ut moe nie gekker oren. Nog even gekeken in mijn fietstas maar een lange onderbroek en borstrok zat er niet in.

• 27 April 2016 - 07:33

Ingrid:

Oh. Wat een pech met het weer. Halleluja 1 graad, da's echt koud.
    Ik moet jullie bewonderen, stelletje bikkels.
    Ook hier bar slecht weer. Veel regen, hagel en wind. Bah.
    Hopelijk keert het snel naar beter.
    Tot morgen?
    Hier alles rustig, Koningsdag vandaag, maar er zijn heel veel activiteiten afgelast vanwege het slechte weer.
    Groetjes Ingrid

• 27 April 2016 - 09:22

Camiel:

Deze is weer op de normale tijd binnen.
    Toch doodzonde dat je met zulk rot weer deze mooie streek doorfietst.
    In Verdun ben ik nooit geweest maar de naam bezorgt ne gewone mens rillingen. Afgelopen winter is er weer een serie op de Vlaamse TV geweest over WO1. Dan bekeken vanuit de vrijwillige Britse verpleegsters.
    Was weer heel mooi en tegelijk verbijsterend dat zulke dingen gewoon gebeuren onder de ogen van de machthebbers. Waarom blijkt later niemand goed te weten. De reden wordt er dan maar bij verzonnen.

Laat ons positief eindigen.
    Het weer gaat langzaam verbeteren, vandaag nog niet, spijtig.

gr C&L
    PS. de fotos zijn goed.