Woensdag, 27 april 2016 - Reisverslag uit Chalaines, Frankrijk van Linda - WaarBenJij.nu Woensdag, 27 april 2016 - Reisverslag uit Chalaines, Frankrijk van Linda - WaarBenJij.nu

Woensdag, 27 april 2016

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

27 April 2016 | Frankrijk, Chalaines

Proficiat voor u allen.

Zoals gepland stonden we om half 7 bij de ontbijt zaal. Helaas wij alleen, de deur was nog dicht. Terug naar boven dan maar om de fiets kleding al aan te doen en de tassen aan de fietsen te hangen. Ook al een brood gekocht bij de bakker, die was wel al open. Een praatje gemaakt.... Koud, maar nee geen sneeuw. En terug naar de eetzaal. Het bleek dat de ontbijtbuffet juf op zoek was geweest maar haar goede humeur. Dus later op de fiets dan gisteren maar goed t was droog, en koud. Het landschap wordt langzaam wat glooiender, het valse van de Ardennen gaat er af. Ook zie je naast de weilanden ook al gigantische graanvelden. De wind was wispelturig, geen staat op te trekken. In St. Mihiel vonden we een plekje uit de wind voor ons theetje. Voor het Office de toerisme. Robbie ging even naar binnen. We mochten binnen zitten. De juf pakte nog een paar stoelen en zette ze bij de verwarming. Wat lief. En weer verder, door een bos een mooie beklimming en zo zoef naar lac de Madine. Daar een keuze moeten maken over Nancy of over Langres. De eerste hebben we nog aangedaan tijdens een eerdere fietstocht dus gekozen voor de tweede. Op deze route zijn wel minder eet- en slaapmogelijkheden. Om 2 uur kregen we een hagelbuitje over ons maar gelukkig scheen de zon dus werden we niet koud. In Vaucouleurs (stad van Jeanne d'Arc)is een hotel en daar fietsten we naar toe. Helaas vol. Maar ervaren dame van de Office de toerisme wees ons op een gite. Meestal zijn dat huisjes waar jezelf beddengoed moet meenemen maar dit was veranderd in een Chambre d'hote. Ze belde voor ons en er was plaats. Op 2 kilometer afstand dus das niks, daar waren we zo. De gastheer vroeg gelijk of we wilden mee eten maar daar zagen we vanaf. Mooie kamer met eigen badkamer, Joepie als je er niet op rekent. Na een douche en de was op weg naar buiten kwamen de gastvrouw tegen. Of we was hadden want er was een gasten wasmachine en een gastenkeuken. Het zag er super uit. Op dus naar de intermarche om een traiteursmaaltijd. Leuk hoor dit soort verrassingen.
Zou de ontbijtbuffet juf het al gevonden hebben?

  • 27 April 2016 - 19:55

    Carla:

    Hè,jammer dat het nog zo koud is!jullie schieten weer al lekker op.
    En Linda hoe bevalt je zadel?
    Nog veel plezier en hopelijk snel wat beter weer!
    Gr Carla

  • 27 April 2016 - 20:42

    Ilse:

    Zo......., ook ik ben nu bij met lezen
    Even een inhaalslag gemaakt.

    En ik heb de zon voor jullie besteld.

    ciao Ilse

  • 27 April 2016 - 20:42

    Jacqueline:

    Wat schrijf je toch leuk. Het is nu al verslavend. Fijn dat het zo meezit om onderdak te zoeken. Daar kun je zo blij mee zijn. Hier is het Koningsdag en vanochtend heel slecht weer. Gelukkig viel de neerslag bij jullie mee.
    Ik kijk elke dag naar de weerhaan van de buren en denk dan. Goed zo z'n kopje staat de goede kant op maar dat gaat niet altijd op las ik.
    Gr.

  • 28 April 2016 - 09:07

    Camiel:

    Om een uur of 5 zetten wij de computer af dus daarom lees ik je verslag altijd pas 's morgens. In de streek waar je doorfietst ben ik nog nooit geweest. Het lijkt al ver weg maar als je kijkt waar je naar toe moet is het nog maar een stukje.
    Je fietst nog steeds langs de maas zie ik. Je mag weten dat ik behoorlijk jaloers ben. Toch zeker als ik zo een lekkere geleidelijke afdaling voor me zie.
    Dat verhaal van Jeanne is toch wel heel bijzonder, wat zou daar nu precies van waar zijn? Volgens Wiki komt Madamme du Bary ook van VOUCOULEURS zij was een maitresse van een of andere Lodewijk.
    Ooit heb ik er een boek over gelezen maar ik weet er niets meer van.

    Wij hebben gisteren naar het koninklijk gezelschap kunnen kijken, wat moet zo'n Alexander zich toch opgelaten voelen bij dat zwaaien en handjes geven aan al die lichtgestoorde mensen. Er kan maar een reden zijn om dat vol te houden DENKEN AAN ZIJN BANKREKENING en denken jullie betalen belasting en ik lekker niet.

    Zo dat ben ik ook weer kwijt. Dat is vrijheid van meningsuiting.

    gr C&L

    Dat van die koning, daar is Lenie het niet mee eens.

  • 28 April 2016 - 13:25

    Lonny:

    Even bijlezen, wat een pech met het weer, zeg! Zal ik die lange onderbroek en borstrok per postduif achterna sturen? Hopelijk fietsen jullie nu naar de zon toe.
    Leuk om de foto's te zien, wat is het toch mooi in de Ardennen! Lijkt me trouwens ook lekker dat het nu wat glooiender wordt. Op den duur heb je het toch gehad met dat naar boven fietsen :))

  • 28 April 2016 - 20:23

    Ingrid:

    Hoi hoi. Beetje late reactie maar gisteren een beetje druk gehad.
    Alexander was niet alleen jarig!
    Als ik op de landkaart kijk dan gaan jullie weer als een speer zeg!
    Ze zeggen dat er beter weer is aantocht is.
    We zullen jullie er wat van sturen.
    Tot morgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 05 Mei 2013
Verslag gelezen: 534
Totaal aantal bezoekers 64923

Voorgaande reizen:

22 April 2016 - 22 Juni 2016

Op de fiets naar Lissabon

02 Mei 2015 - 17 Juni 2015

Op de fiets naar St. Petersburg

01 Mei 2014 - 30 Mei 2014

Fietsen door Engeland en Frankrijk

09 Mei 2013 - 12 Juni 2013

Op de fiets naar Santiago

Landen bezocht: