Zondag, 1 mei 2016 - Reisverslag uit La Clayette, Frankrijk van Linda - WaarBenJij.nu Zondag, 1 mei 2016 - Reisverslag uit La Clayette, Frankrijk van Linda - WaarBenJij.nu

Zondag, 1 mei 2016

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

01 Mei 2016 | Frankrijk, La Clayette

Vandaag is het een feestdag in Frankrijk met helaas somber weer. Vertrokken met wat miezer over een voormalig spoorbaantje naar Cluny. Dat was geen straf, mooi tussen de druivenranken. We zagen de heuvels rondom ons volwassener worden. Cluny zelf is trouwens ook een leuk stadje. Hier eindigde het eerste routeboekje en stonden gelijk voor route keuzes. We hebben gekozen voor de westelijke variant. Hier zit meer klimwerk in maar ook mooiere vergezichten. Dat klimmen hebben we al kunnen uitproberen. In het boekje wordt zelfs gesproken over een voldoende, maar wij vonden het meer een colletje, een oefenbergje. Gisterenavond hadden we een hotel gemaild en dit vandaag een paar keer proberen bellen. Toen we er voor stonden begrepen we het: het was gesloten tm 1 mei. Het andere hotel was al jaren dicht. Het Office de toerisme hielp ons aan een CdH, waarvan de eigenaar niet thuis is. Nu zitten we dus op een etage in een huis van zo'n honderd jaar oud. Maar ik heb de wasmachine en droger aan de praat gekregen en als ik uit t raam hang heb ik wifi van de overburen dus helemaal goed. We zullen de deur maar op de knip doen want vreemd is het wel. Onvoorstelbaar dat het hier morgen 18 graden zal zijn.

• 01 Mei 2016 - 21:43

Ingrid:

Beetje vreemd om te logeren in een huis waarvan de eigenaar niet thuis is.
    Maar goed, jullie kunnen slapen. Maar wie zorgt er voor jullie ontbijt?
    Wordt nog een verrassing. Het moet daar toch echt mooi weer gaan worden. Wij hebbe het al en het blijft deze week best mooi. Dinsdag een dipje maar daarna wordt het alleen maar beter. Hoeveel kilometers zitten er al op?
    En uh.... Wat noemen jullie een beetje serieuze klim?
    Ben nieuwsgierig naar jullie verdere route, toch beetje westelijk. Leuk om te volgen.
    Tot morgen

• 02 Mei 2016 - 10:42

Camiel:

Het lijkt mij dat de hoge bergen al dreigend dichterbij komen. Jullie zitten nu vlak bij een chocoladefabriek, dat had je misschien nog niet gezien.
    Bernard Dufoux is een van de meest opvallende verdediger van de klassieke chocolade traditie.
    Aldus, lang leve het internet.
    Ga kijken of er iets in de uitverkoop zit en breng een baal mee.

Gr C&L

• 02 Mei 2016 - 20:56

Carla Kindt:

Mooi jullie verhalen en het betere weer komt eraan.
    Inderdaad raar in een leeg huis van een vreemde, je maakt weer eens wat mee.
    Geniet ervan.

Groeten Carla