Zaterdag, 7 mei 2016 - Reisverslag uit Saint-André-de-Sangonis, Frankrijk van Linda - WaarBenJij.nu Zaterdag, 7 mei 2016 - Reisverslag uit Saint-André-de-Sangonis, Frankrijk van Linda - WaarBenJij.nu

Zaterdag, 7 mei 2016

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

07 Mei 2016 | Frankrijk, Saint-André-de-Sangonis

Deze ochtend met prachtig weer op een makkelijke manier de stad door, een afsteek naar de route. Eerst weer allemaal wijnstronken maar nu in bloei. Vraag me niet wat voor wijn. Ik weet het verschil tussen rood en wit en lust het beiden maar daar houdt het mee op. Het ziet er echt al zuiders uit hier. Cipressen, lage bungalows. Langzaam verdwijnen de wijnstokken en komt er stekelige, lage begroeiing voor terug. Af en toe mooie rotslandschappen tussendoor. Hele poreuze met ronde vormen en gaten. Later in een soort kloof met vierkantige stenen, zeer bijzonder. Het dal van de Hérault. We hebben ook nog een stukje gewandeld door een pelgrimsdorpje. Leuk dorp maar wat een circus. We zitten nu in een hotel in Saint André. Er is een zwembad maar het is allemaal wat smutzig. Degene wie we ervan verdachten de kok te zijn zat zijn teennagelsl te knippen op het terras. We zijn dus maar te voet naar de MacDonalds gegaan.

• 08 Mei 2016 - 09:35

Ingrid:

Hoi jullie daar! Fijne Moederdag Linda, bloemen even niet denk ik.
    We hebben net de kaart nog eens bekeken. Wat een klimwerk moet daar in gezeten hebben. Knap hoor. En dan op twee weken tijd in het zuiden van Frankrijk zitten. Dat doen we jullie zeker niet na. Hoeveel kilometers zitten er al op? Mooie foto's ook. Leuk om jullie zo te volgen. En een keer lekker naar de Mac! Heerlijk!

• 08 Mei 2016 - 09:51

Camiel:

Wat betekent smutsig, wordt dat misschien het woord van het jaar.
    Die bedevaartplaatsen is inderdaad een circus in onze ogen nu.
    60 Jaar geleden gingen wij ook nog naar Gaverland of Ter Eeken om genezingen of hulp bij examens af te smeken. En er werd door velen in de streek nog volledig in geloofd. Op een relatief korte tijd kan het denken van een mens geweldig veranderen.

Toch begint het al op te schieten. Als ik jullie was zou ik de pyrineen rechts laten liggen en over het strand naar Spanje gaan.
    gr C&L
    Gisteren de dijk bij Ossenisse beklommen (met ondersteuning), prachtig vergezicht na een stevige inspanning