Maandag, 9 mei 2016 - Reisverslag uit Perpignan, Frankrijk van Linda - WaarBenJij.nu Maandag, 9 mei 2016 - Reisverslag uit Perpignan, Frankrijk van Linda - WaarBenJij.nu

Maandag, 9 mei 2016

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

09 Mei 2016 | Frankrijk, Perpignan

De ochtend begon droog maar grijs, temperatuur was goed met 16 graden. Gaven ze gisteren code oranje voor wateroverlast, nu was het code geel voor wind. We zullen zien. We hadden zin in onze zoute route, eindelijk de zee. We hadden elkaar ook al lekker zitten maken met een vissoep in de eerste beste strandtent.
Makkelijk de stad uit en al snel op een jaagpad langs een kanaaltje.
Door de vele regen van gisteren lag het niet best maar was wel lekker rustig.
Ook toen we weer op de weg kwamen was het goed. Het zou zomaar Zeeland kunnen zijn zo vlak (als je niet te ver keek). En we gingen maar verder. We hoorden de meeuwen krijsen, we roken de zilte klakkers. En de weg hield op en het enige wat we zagen was een lemen pad, waar we in werg zakten tot onze enkels. Dit ging niet. Dju. Nog even zoeken maar er zat niet anders op dan ons verlies te slikken en om te keren terug naar de weg van gisteren. Nu op maandag zou die veel drukker zijn. Na een uur konden we dat ook inderdaad constateren. Jammer, niets aan te doen. Mocht iemand van jullie daar nu eens zomers zijn en die route fietsen laat dan eens horen of het mooi was. Dat de vissoep lekker was hoef je er niet in te wrijven.
De weg werd drukker en werd een 2-baansweg waar je 110 op mocht. De wind flakkerde aan en de vluchtstrook niet breder. Nu zitten er ook op mijn fiets best wel kilo's maar de harde zijwind (6 bft) maakte het niet ontspannend. Volgens de Madame waar we lunchten mochten we wel fietsen daar, maar ja het was wat druk hè.
Zodra we er af konden hebben we dat gedaan. We konden ook bijna gelijk gaan klimmen. We kwamen in een heel desolaat gebied met struiken niet hoger dan 1 meter en rotsen. Een heel bijzonder gebied, jammer dat het begon te regenen. De wereld werd nat en grijs. Langzaam weer terug in de bewoonde wereld, vlakker en wijnranken. In Perpignan naar ons hotel in het centrum ( Vanochtend geboekt) en na het bezichtigen van de stad een lekkere vis maaltijd gegeten.
Morgen 22 graden en zon en de grens over.

• 10 Mei 2016 - 07:27

Ingrid:

Was weer een spannende dag zo te lezen. Fietsen op zo'n provinciaalse weg met zo veel verkeer is echt geen pretje. Tijdens de Tour naar Santiago rijd je met regelmaat ook op zo'n weg, weet je nog. Niet echt ontspannend.
    En wat een pech, het hele stuk terug rijden. Jammer. Maar de visschotel zal gesmaakt hebben.
    Heb gisteren nog aan je gedacht en je advies opgevolgd. Eindelijk toch maar de Assos fietsbroek gekocht. Die werd bijna de hemel in geprezen. Ze deden het bijna voorkomen alsof ik beter zou gaan fietsen. Ben benieuwd.
    Gisteren rondje Tholen gefietst, nu wil ik natuurlijk mijn nieuwe broek uit proberen, regent het hier. Effe wachten dus.
    Doei!

• 11 Mei 2016 - 10:49

Camiel:

Denk je dat ze in Frankrijk lekkerder vissoep hebben dan bij ons?

Maandagavond gaat bij ons de telefoon. Het blijkt van BURGERALLERT te zijn.
    Er zijn dolle stieren losgebroken blijf binnen, was de boodschap. Van te voren hadden wij op de rotonde wel al knipperende politieauto's gezien. Dat het telefoontje werkte was duidelijk. Van alle kanten kwamen auto's en fietsers met nieuwsgierigen. Een tijdje later zien wij een stiertje rustig langs de fietspad lopen.

Het bleken 2 stieren van 8 maanden te zijn die uit een natuurgebied waren losgebroken. Verdoofd door een veearts uit IJzendijke zijn ze terug naar een stal gebracht.

Toch een man gewond en diverse auto's beschadigd.

Kijk daar gaan jullie voor naar Spanje en wij zien de stieren vanaf ons balkon. Je zult maar in Terneuzen wonen.

Gr C&L