Donderdag, 12 mei 2016 - Reisverslag uit Manresa, Spanje van Linda - WaarBenJij.nu Donderdag, 12 mei 2016 - Reisverslag uit Manresa, Spanje van Linda - WaarBenJij.nu

Donderdag, 12 mei 2016

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

12 Mei 2016 | Spanje, Manresa

Met hulp van de helpdesk eindelijk gelukt de Pyreneeën rit en grensovergang op de blog te zetten.

Vanochtend vol goede moed vertrokken aan een klimdag.
Het weer was prima en de eerste grote beklimming mooi.
Een riviertje met grote keien, waterpoelen en watervalletjes aan de ene zijde. Een mooie weg met goed asfalt en een streep in het midden, en ik bovenop de streep want het was zalig rustig. De bomen aan de andere zijde zorgden voor aangename schaduw. Om het plaatje compleet te maken de uitzichten over de groene diepe dalen. En dan kom je boven voor een prachtig uitzicht en zie je in de diepte een dorpje liggen. En je weet daar dalen we heen en klimmen er weer vandaan. En zo was eigenlijk de dag. We hebben 1700 meter geklommen en iets minder gedaald. We zijn blij dat we van thuis vertrokken zijn en dus heel Frankrijk door kunnen oefenen hebben. Want als je met het vliegtuig vanaf Girona vertrekt dan zie je vast zwarte sneeuw.
Er was een stuk bij van meer dan 8% in de blakende zon,das bikkelen. We hadden gedacht in Manresa te stoppen en gisterenavond was daar nog genoeg vrij. Zoon klimdag is altijd bijzonder dus op de bonnefooi.
De laatste 30 kilometer naar mantresa was voornamelijk dalen. Met hier hele brede dalen en mooie rotsformaties. Ons koffietje in een mooie oude schuur gedronken en gelijk maar wat tapas besteld.
We kwamen buiten en het werd donker. Dus tandje bij en droog aangekomen. Bij het eerste hotel zeiden ze al gelijk: alles is vol, enkel nog appartementen. Dus die snel geboekt via internet. Nu luister ik naar de droger, toch een fijn geluid.

• 12 Mei 2016 - 22:08

Carla:

1700 meter geklommen, dat is de moeite!
    Maar vast prachtig , helaas moeten we het vandaag zonder foto's stellen.
    Gr c

• 12 Mei 2016 - 23:28

Ilse:

Hey bikkels,

Nou, ik doe het jullie echt niet achterna.
    Toch mooi, dat het geluid van een droger je zo'n geluksgevoel kan bezorgen.
    Succes morgen weer.

grtz Ilse

• 13 Mei 2016 - 07:26

Ingrid:

Da's een lange klim. Oef.
    En ja 8 procent en meer is hard werken. Zeker als het warm is.
    Zet je nu ieder dag een nieuwe route op de Garmin? Geen track?
    Wat je zegt dat je daar niet moet beginnen met fietsen dat begrijp ik,
    Was toen ook zo blij dat ik in Frankrijk al een paar stevige beklimmingen had gehad.
    Weet je een beetje wat je te wachten staat.
    Groetjes Ingrid

• 13 Mei 2016 - 10:49

Camiel:

Als simpele boeremens denk je, ziezo de hoge bergen zijn voorbij.
    Het blijkt helemaal niet waar te zijn. Ik ben al lang niet meer jaloers.

grC&L