Zaterdag,14 mei 2016 - Reisverslag uit Riba-roja d'Ebre, Spanje van Linda - WaarBenJij.nu Zaterdag,14 mei 2016 - Reisverslag uit Riba-roja d'Ebre, Spanje van Linda - WaarBenJij.nu

Zaterdag,14 mei 2016

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

14 Mei 2016 | Spanje, Riba-roja d'Ebre

Een dag vol applaus en aanmoedigingen.

Na een heerlijke rustige, stille nacht gewekt door de kerkklokken.
Weer op de fiets voor een mooie droge dag.
Zoals gebruikelijk lijkt wel begonnen we weer met klimmen, je zou er aan gewend raken. In het eerste dorpje boodschappen gedaan, zo'n winkeltje achter een kralen gordijn. Niet te vinden maar volg de mensen met brood.
Na 10 kilometer kwamen we bij een kruispunt wat afgezet was door de politie.
Wat bleek. Er was een grote wielerronde op ons traject. Maar geen probleem we konden zo inschuiven, mee de klim in. Ze staken ons voorbij, nog niet eens zo heel veel sneller en allemaal hadden ze een aanmoediging en opgestoken duimen bij het zien van onze volgepakte fietsen en geen motortje. Ik heb verschillende bananen en gelletjes aangeboden gekregen.
Het publiek aan de kant was ook extra enthousiast als ze ons zagen. Moet ook wel een vreemd gezicht geweest zijn. Duizenden wielrenners in hetzelfde shirtje en 2 pakezels ertussen.
Al vermoed ik wel dat de wielrenners me weleens vervloekten bij het dalen.
Misschien riepen ze wel: kijk uit lompe koei, maar ik versta toch geen Spaans. Ook aan het bevooradingspunt waren we gewoon welkom.
Nog een ander probleem: anders plas ik gewoon achter de bosjes als het rustig is, maar ze bleven maar komen.
Na 50 kilometer ging onze route de andere kant uit en gelijk was het rustig en de middenstreep weer voor mij.
Ons tempo ging ook gelijk een paar kilometer per uur naar beneden, want met zoveel aanmoedigingen zet je toch een tandje bij.
We zitten nu in Mora la nova, een plaats van niks, maar zo te horen heeft Barcelona gewonnen dus ik verwacht een mindere nachtrust.

  • 14 Mei 2016 - 20:58

    Carla Kindt:

    Moet een mooi gezicht geweest zijn die wielerronde.
    Heb je er geen filmpje van.

  • 14 Mei 2016 - 21:27

    Ingrid:

    Ha ha, ik zie het helemaal voor me. Wat leuk om daar tussen te rijden.
    En van zulke enthousiaste supporters zul je idd sneller gaan fietsen. Echt leuk.
    Jullie maken ook echt van alles mee zeg.
    het weer zit mee, klimmen lijkt geen probleem meer, wat wil je nog meer.
    Leuk hoor.
    Tot morgen
    Ingrid

  • 15 Mei 2016 - 09:10

    Camiel:

    Als je naar die foto's kijkt dan lijkt het een behoorlijk woeste streek. Een etappe in dit gebied in de ronde van Spanje noemen ze vermoedelijk een vlakke etappe.
    Tom Dumolein zou daar meer moeten gaan trainen denk ik.
    Wij hebben het songfestival uitgezeten. Douwe Bob was door de Nederlandse commentatoren weeral bij de favorieten gerangschikt, viel dus wat tegen.
    Wat heel die vermoeiende spektakels met gewoon een mooi liedje te maken hebben is mij nog steeds niet duidelijk.
    Hebben jullie al bepaald wat het einddoel is.

    Gr. C&L

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 05 Mei 2013
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 64926

Voorgaande reizen:

22 April 2016 - 22 Juni 2016

Op de fiets naar Lissabon

02 Mei 2015 - 17 Juni 2015

Op de fiets naar St. Petersburg

01 Mei 2014 - 30 Mei 2014

Fietsen door Engeland en Frankrijk

09 Mei 2013 - 12 Juni 2013

Op de fiets naar Santiago

Landen bezocht: