Zondag, 15 mei 2016 - Reisverslag uit Peñarroya de Tastavíns, Spanje van Linda - WaarBenJij.nu Zondag, 15 mei 2016 - Reisverslag uit Peñarroya de Tastavíns, Spanje van Linda - WaarBenJij.nu

Zondag, 15 mei 2016

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

15 Mei 2016 | Spanje, Peñarroya de Tastavíns

Voor Robbie's verjaardag scheen vandaag de zon. Toevallig kregen we bij ons 10 uur koffie een stuk cake. We begonnen weer langs wijngaarden, fruitbomen ( de kersen zijn hier al rijp) en vele olijfboom gaarden met het gewone klimmen en dalen. Ook nog steeds veel varkensboerderijen en drogerijen, de winkels hangen niet voor niets vol met gedroogde hammen. We mochten verder op een via Verde, een voormalig spoorbaantje. Dit hebben we 35 kilometer gevolgd, vals plat naar boven. We hadden het idee dat alle Spanjaarden uit de buurt hier hun kinderen leren fietsen maar dan de andere kant uit. Met alle gevolgen van dien. Mooie omgeving met veel bankjes, en tunnels, maar toch waren we blij dat we ervan waren, weer gewoon klimmen maar ook dalen. We hadden gisteren een slaapplaats geboekt maar 2,5 kilometer van de route...maar wat voor kilometers. Grind en steil, voor het eerst moeten lopen. Maar dan heb je ook wat. Een honderden jaren oude toren. De bazin praatte honderduit in t Spaans en de baas niet minder. Robbie heeft zijn hart op kunnen halen. De bazin heeft lekker voor ons gekookt en de persoonlijke wijn van de toren geschonken. Hij was lekker en rook en smaakte naar Port. Dus Vergeef mijn typefouten. Morgen een zware dag, dus drust.

• 15 Mei 2016 - 21:45

Ingrid:

Wat een mooie foto's
    En gefeliciteerd met Robbie zijn verjaardag.
    Plakje cake is wel schraal maar de wijn zal het wel vergoed hebben.
    Nog steeds mooi weer denk ik he
    als jullie naast de fiets moeten lopen zal het wel heel erg steil zijn.
    Vals plat is vreselijk.
    Ingrid

• 16 Mei 2016 - 09:15

Camiel:

Op zo'n dag ga je toch niet fietsen. Nogmaals proficiat.
    Als je hier zondags op zo'n oude spoorroute fietst stikt het dikwijls van de trimmers.
    Waar moet je voor kiezen die kinders of die trimmers jullie kunnen het weten.

Op de kaart zag ik in de buurt van jullie pleisterplaats staan "AMPARO BARBERA SOLDADO" Ik ken geen woord Spaans maar dit leek mij makkelijk te vertalen. "LIJKEN VAN BARBAARSE SOLDATEN OPGESLAGEN IN GLAZEN AMPULLEN" Daar moet je toch gaan kijken lijkt mij!!!

Blijkt het een veredelde apotheek te zijn of zoiets.

Toch lijkt dat Spanje veel woester dan ik mij voorstelde.

Gr. C&L