Maandag, 16 mei 2016 - Reisverslag uit Hinojosa de Jarque, Spanje van Linda - WaarBenJij.nu Maandag, 16 mei 2016 - Reisverslag uit Hinojosa de Jarque, Spanje van Linda - WaarBenJij.nu

Maandag, 16 mei 2016

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

16 Mei 2016 | Spanje, Hinojosa de Jarque

Heerlijk geslapen in de toren. Uitgezwaaid door de bazin die ons nog wat eigen gebakken koekjes meegaf voor onderweg. De ochtend was tintelfris maar dat gaf niets want we kregen al snel een beklimming voor de kiezen met oa 5 kilometer aan 9% Dan is het frisse er snel af. Maar het was een mooie beklimming met haarspeldbochten en in de schaduw. Boven waaide een koude wind. Daar kwamen we een Nederlands fietskoppel tegen. Zij waren gestart in Malaga, even mee gekletst. Ze hadden niet echt mooi weer gehad maar waren enthousiast over de route. Leuk, dat staat ons nog te wachten. Voor de afdaling de jas aan. Boven heerste stilte. Een koekoek, een kikker, een koebel. De gieren zweefden geruisloos boven ons hoofd.
Door een paar mooie oude stadjes zoals Morella en Mirambel gefietst en over een snikheet nieuw asfalt. Langzaam verandert het landschap, het wordt kaler met indrukwekkende rotsen. Sommige doen denken aan het wilde westen. Ik zing de titelsong van the good, the Bad and the ugly en droom weg. " blijven trappen" hoor ik achter me. A ja, Das waar. Bij de beklimming naar 1650 meter is het fijn als de zon zich wegsteekt. We slapen in Fontanete.

• 16 Mei 2016 - 21:47

Ingrid:

Grote bewondering voor jullie. Iedere dag een klim. 9 procent is niet niks.
    Dan krijg je het zeker warm van.
    Kan ik eind juli je benen voor een paar weken lenen, zou goed van pas kunnen komen.
    Groetjes Ingrid

• 16 Mei 2016 - 21:49

Ingrid:

He, ik zie nog dat jullie westelijk gaan rijden. Benieuwd naar de verdere route.

• 17 Mei 2016 - 10:33

Camiel:

Als ik zie waar je nu de tent hebt opgeslagen heb je een behoorlijke bocht gemaakt.
    Maar ja in de bergen kun je meestal niet rechtdoor.
    Als je er even bij stilstaat hoeveel mooie oude plaatsjes er in Spanje zijn wonen wij wat dat betreft maar in een arm land. Daar hoor 50+ niet over klagen , gek toch.
    Mooi oud stadje Mirambel schrijf je. Het zal er niet druk zijn, er wonen 129 mensen.

Gr.C&L

• 17 Mei 2016 - 15:34

Nicole:

Vandaag alle verslagen gelezen (ik liep een weekje of anderhalf achter)
    Tjonge jonge, wat een fietsreis zeg!! Complimenten hoor!
    Ben benieuwd wat het allemaal nog gaat brengen.
    Succes verder enne... nog proficiat met Robbie's verjaardag.

groetjes, Nicole