Dinsdag, 17 mei 2016 - Reisverslag uit Teruel, Spanje van Linda - WaarBenJij.nu Dinsdag, 17 mei 2016 - Reisverslag uit Teruel, Spanje van Linda - WaarBenJij.nu

Dinsdag, 17 mei 2016

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

17 Mei 2016 | Spanje, Teruel

Vandaag geklommen naar het hoogste punt van deze route, 1700 meter. Dit wil niet zeggen dat het daarna vlak is. Het blijft op en neer gaan. Vlak na de eerste afdaling een klets gehad met een Nederlands fietskoppel dat ook in Malaga was begonnen. Ze fietsten al 5 jaar in hun vakantie in Spanje, echte kenners dus. Nog een paar goede tips gehad. Vorig jaar was het hier rond deze tijd 41 graden. Ik meende een soort verlangen daar naar toe te horen. Snap je dat nou? Ik vond het wel lekker, klimmen met de jas uit, dalen met de jas aan. Hierboven zijn het vooral indrukwekkende rotsformaties. Je kunt eigenlijk gewoon zien hoe de aardplaten zich bewogen hebben en de bergen gevormd, de aarde geplooid. Verder is het hier swinters skigebied en zomers zijn de koeien en de schapen heersers. Gefietst tot in Teruel. hier hebben we een hotel in het centrum. Eerst een pakketje gemaakt voor de post en dan door de mooie stad geslenterd.

  • 17 Mei 2016 - 21:06

    Ingrid:

    Fietsen bij 41 graden! Niet te doen!
    Wij hebben eens een paar dagen gefietst tijdens een hittegolf, is dat uitputtend.
    Niets voor mij.
    Maar ja gelukkig zijn er mensen die dat weer wel leuk vinden.
    Das trouwens een behoorlijke klim 1700 meter. Poe poe
    Zo te zien gaan jullie nu duidelijk naar het westen fietsen,
    Nieuwsgierig wat jullie allemaal nog gaan meemaken.
    Groetjes Ingrid

  • 17 Mei 2016 - 21:17

    Jacqueline:

    Jullie gaan goed zeg. Wat een hoogte hebben jullie geklommen. Een record! Petje af! De termometer op de kilometerteller is niet de gevoelstemperatuur. Als de zon op de teller schijnt loopt de temperatuur heel snel op. Misschien waren ze daar wel mis mee. Is wel al heel warm in de maand mei toch?
    Lekker blijven fietsen en de weergoden zijn jullie goedgezind.

  • 18 Mei 2016 - 15:02

    Carla :

    Ik moet eigenlijk altijd lachten als jij het hebt over een pakketje terug sturen.
    Het lijkt mij al een groot probleem om zo weinig mee te nemen,ik heb liever 6 paar schoenen bij dan 5 paar bij wijze van spreke. En jij zegt dan nog dat je dus eigenlijk teveel bij hebt. Maar misschien bedoel je de boekjes die je al uit hebt....
    Knap hoor!


  • 20 Mei 2016 - 08:55

    Camiel:

    Teruel weeral een interessante plaats.
    Mausoleum voor 2 geliefden die elkaar niet mochten trouwen.
    Bekend om rauwe ham, dit lijkt mij meer van deze tijd.

    Het is toch wel een barre streek om te fietsen.

    Het is dat ik jullie ken anders zou ik het sturen van die pakjes echt niet vertrouwen.
    Drugs, springstoffen, gestolen diamanten? "STOP" ik zet mijn verstand op nul want dit gaat de verkeerde kant op.

    gr, C&L

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 05 Mei 2013
Verslag gelezen: 607
Totaal aantal bezoekers 64905

Voorgaande reizen:

22 April 2016 - 22 Juni 2016

Op de fiets naar Lissabon

02 Mei 2015 - 17 Juni 2015

Op de fiets naar St. Petersburg

01 Mei 2014 - 30 Mei 2014

Fietsen door Engeland en Frankrijk

09 Mei 2013 - 12 Juni 2013

Op de fiets naar Santiago

Landen bezocht: