Zondag, 22 mei 2016 - Reisverslag uit Riópar, Spanje van Linda - WaarBenJij.nu Zondag, 22 mei 2016 - Reisverslag uit Riópar, Spanje van Linda - WaarBenJij.nu

Zondag, 22 mei 2016

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

22 Mei 2016 | Spanje, Riópar

Gisteren een lange dag vandaag een korte dag.
Ik hoor de kinderen al zuchten: weeral een rustdag.
Het was vandaag gelukkig een stuk minder warm. Wel zat er meer wind, tegen helaas. Tegenwind vind ik zo zinloos. Bij regen denk ik nog: geen stof, goed voor de boeren, veel zuurstof. Tegenwind fietsen vind ik gewoon bagger, zonde van mijn energie, het levert niets op. Genoeg gezeurd.
Waren de laatste paar dagen vrij vlak (La Mancha). Nu moesten we weer aan de bak. We konden kiezen 3 keer naar 1400 meter klimmen of 1 keer. Je mag een keer raden.
Eerst door een mooie kloof en dan stijgen maar.
Langs rustige dorpjes omhoog. We waren het nog niet verleerd.
Wel veel motorrijders want zondag. Een mooie bochtige afdaling en we waren in Riopar. We zagen een hotel met allemaal balkonnetjes en daar zijn we geïnstalleerd. Robbie doet eerst nog even wat noodzakelijk onderhoud aan de fietsen en ik kijk naar onze was op het balkon. Straks de stad in en op t gemak de route bekijken want er moeten keuzes worden gemaakt.

  • 22 Mei 2016 - 16:43

    Jacqueline:

    Wat dachten jullie? Zondag rustdag? Fijn om eens wat eerder te stoppen. Toevallig dacht ik gisteren nog 'moeten ze niet eens een rustdag nemen?' Met warm weer fietsen is slopend. En ja Linda, tegenwind hoort er ook bij. Jullie zijn wat dat betreft al een beetje verwend. Mag ook wel hoor als je zoveel kilometertjes af moet leggen. Ik ben benieuwd hoe jullie het laatste traject gaan fietsen.

  • 22 Mei 2016 - 18:05

    Tom:

    Rechts af naar Lissabon?

  • 23 Mei 2016 - 09:38

    Camiel:

    Heel verstandig om een dag wat rustiger aan te doen.
    Gisteren zondag hebben wij weer genoten van Steven Kruiswijk.

    Krijg ik verschillende tweeters, hoe moet je dat eigenlijk schrijven, uit Spanje. Hoe ik durf te suggereren dat die kleine spanjaard die vorig jaar de ronde van Italie gewonnen heeft ( de naam valt mij nu te binnen CONTADOR) doping koopt bij ANTONIO FERN CEVAS ( een apotheek in Robledo). Ze gaan alle fietsende Nederlanders eens stevig aanpakken.
    Dus een goede raad, fiets morgen( vandaag zijn ze gesloten) even terug naar Robledo om een en ander recht te zetten.

    Gr, C&L

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 05 Mei 2013
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 64971

Voorgaande reizen:

22 April 2016 - 22 Juni 2016

Op de fiets naar Lissabon

02 Mei 2015 - 17 Juni 2015

Op de fiets naar St. Petersburg

01 Mei 2014 - 30 Mei 2014

Fietsen door Engeland en Frankrijk

09 Mei 2013 - 12 Juni 2013

Op de fiets naar Santiago

Landen bezocht: