Zondag, 29 mei 2016 - Reisverslag uit Monesterio, Spanje van Linda - WaarBenJij.nu Zondag, 29 mei 2016 - Reisverslag uit Monesterio, Spanje van Linda - WaarBenJij.nu

Zondag, 29 mei 2016

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

29 Mei 2016 | Spanje, Monesterio

Toen we vanochtend beneden kwamen zat 1 van de stamgasten nog of weeral te slapen. Of het was de baas dat kan ook.
De Australiërs nog uitgezwaaid en ook op weg.
Sevilla slaan we over. Het zijn 70 saaie kilometers naar het zuiden en diezelfde terug. Sevilla is leuk dat weten we van een eerdere vakantie maar goed. Dus op weg naar het laatste stuk van de reis, via merida naar Lissabon. Het weer is goed, 25 graden met af en toe een welkome wolk voor de zon. We gaan naar het noorden en het landschap verandert weer. Het vlakke is weg maar gelukkig is het asfalt ook weer prima. Dus weer ruimte om rond te kijken. Op zoek naar zwarte varkentjes. Die scharrelen hier rond en eten eikeltjes. Ik heb al verschillende eikels gezien dus dat moet lukken. En ja hoor, hele kuddes. Ze zijn wel schuw en lopen al knorrend weg. Das goed voor mals vlees.De dorpen en stadjes zien er hier netjes uit. Sommigen mooi versierd voor het mariafeest. De heuvels zijn hier niet heel hoog maar steil en met korte bochten. Bij een leuke afdaling doe ik het geluid van een racewagen na (Robbie is allang uit zicht). Ik ben vandaag nl in het rood. Mensen zouden kunnen denken dat ik een Ferrari was.
We zijn doorgefietst tot in Monesterio, bekend om zijn Ham snijden, zelfs met hammuseum, gelukkig was het al dicht.

• 29 Mei 2016 - 21:47

Ingrid:

Oeps.. Gisteren geen verslag gekregen maar vandaag getrakteerd op een dubbel.
    Wat een leuke dingen maken jullie toch mee. De ontmoeting met de Australiërs doet me denken aan onze fietstocht naar Santiago. Tijdens de tocht diverse malen geattendeerd dat er twee Nederlandse tandems reden. Wij nog niet gezien maar na een paar dagen hebben we ze ontmoet. Leuk om dan ook samen aan te komen in Santiago.
    Genieten van de mooie omgeving en gelukkig niet te warm.
    Het einde is in zicht, wat een prestatie weer!
    Tot morgen.

• 31 Mei 2016 - 08:58

Camiel:

Dat er in Spanje ook nog stukken tamelijk vlak zijn kun je op de duur bijna niet geloven.
    Nog even bij Wiki gekeken naar Merida. Dat ham museum staat niet eens vermeld. Dus spijtig dat jullie er niet geweest zijn. Dan had je de gegevens over die plaats met waardevolle uitermate deskundige informatie kunnen aanvullen.
    Wij weten, de ham deskundigen van Vogelwaarde zijn van buitencategorie.

Gr., C&L