Maandag, 30 mei 2016 - Reisverslag uit Mérida, Spanje van Linda - WaarBenJij.nu Maandag, 30 mei 2016 - Reisverslag uit Mérida, Spanje van Linda - WaarBenJij.nu

Maandag, 30 mei 2016

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

30 Mei 2016 | Spanje, Mérida

Gisteren waren we geëindigd op een voormalige snelweg en die beviel wel. De route dus de route gelaten en verder over deze weg. Nog steeds heuvels en goed asfalt, niks moeilijks. We verlieten de stad, heuvel over en een complete leegheid. Woorden als prairies, steppen en toendra's kwamen in me op. En nee, niet saai. Het had iets bijzonders. We konden er niet echt asn wennen want na 25 kilometer werd het weeral anders. Wijnranken en olijven maar wel alles jong. Pas de laatste jaren aangelegd. Het was lekker om te fietsen, rond de 25 graden en een beetje tegenwind. We hebben wat gegeten in Zafra. Daar ook nog een goede tip gekregen van een local voor een restaurant in Lissabon en doorgekacheld naar Merida. Hier waren we mooi op tijd bij ons hotel in het centrum snel gedoucht en gewassen om de stad te verkennen. Over heel de stad verspreid zijn Romeinse resten. Heel bijzonder, vooral het amfitheater en arena waren de moeite. Dit laatste stuk naar het noorden is deel van de camino, dus bon camino hebben we weer veel gehoord. Morgen is dat klaar. We gaan linksaf naar Lissabon.

• 30 Mei 2016 - 21:44

Ingrid:

Merida is een mooie plaats. Wij zijn er eens geweest toen we de zilverroute reden (met de auto hoor).
    Mooie temperatuur om te fietsen, dat hou je wel vol.
    Hier ontzettend slecht weer. Code oranje voor bepaalde delen van net land.
    Maar het wordt weer beter zegt men
    Tot morgen
    Ingrid

• 30 Mei 2016 - 21:47

Jacqueline:

Wat een mooie dag en lekker weer. Hier regent het al heel de dag, koud en veel wind dus geniet nog maar van het mooie weer. Spannend zo met de eindbestemming in zicht.
    Jullie kunnen het vast ook niet geloven dat jullie zo ver hebben gefietst en in zo'n korte tijd. Voor morgen weer een goede tocht.

• 30 Mei 2016 - 22:18

Carla:

Niet te geloven , einde in zicht!!!
    Geniet nog maar lekker van jullie fietstocht en van het mooie weer daar!

• 31 Mei 2016 - 09:14

Camiel:

Jullie route begint wel een beetje op een slalom te lijken, toch geen last van een zonnesteek?
    Die Romeinen wisten toch ook dat het in Spanje niet zo slecht was. Die knapen hebben op alle mooie plekken in Spanje gezeten geloof ik.

Gr., C&L