Dinsdag, 31 mei 2016 - Reisverslag uit Elvas, Portugal van Linda - WaarBenJij.nu Dinsdag, 31 mei 2016 - Reisverslag uit Elvas, Portugal van Linda - WaarBenJij.nu

Dinsdag, 31 mei 2016

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

31 Mei 2016 | Portugal, Elvas

Over de oude Romeinse brug uit de stad gefietst. Heerlijke fietstemperatuur.
We zaten vrij vlug op een weg langs een kanaal, dus lekker vlak. Nu is het hier toch vrij vlak vergeleken met wat we al gehad hebben. Maar toch, het fietste heerlijk rustig. Extremadura is één van de droogste gebieden van Spanje met hier volop landbouw. Graan, mais, druiven, olijven en rijst.Het kanaal is voor de bevloeiing, de weg ernaast voor onderhoud en wij profiteren ervan. Zagen we voorheen bijna geen ooievaars, hier zouden we er bijna over vallen. Lekker in de schaduw in Badajoz ons brood gegeten.
En een mevrouw geholpen bezen van de bomen te trekken. Ze smaakten lekker zoet. Zij noemde het Mora, thuis eens opzoeken. Vanuit de schaduw viel de warmte op ons. De grens over zonder probleem en door tot Elvas, een vestigingsstad. Het zwembad bij het hotel was niet open, blijkbaar vinden de Portugezen 30 graden niet warm genoeg. We hebben geluk want achter ons gat (Andalusië en Extremadura) voorspellen ze behoorlijke temperaturen de komende tijd.

• 31 Mei 2016 - 21:54

Carla Kindt:

Jullie zijn echt al ver.

Groeten Carla

• 31 Mei 2016 - 22:10

Bogi@zeelandnet.nl:

Ik heb mevrouw Google geraadpleegd wat Mora mag betekenen.
    Ik kreeg een plaatje van de bramen te zien. H'm lijkt me niet toch.
    En jippie, Portugal binnen. Knap. Het schiet al op.
    Groetjes Ingrid

• 02 Juni 2016 - 14:29

Camiel:

Vinden jullie ooievaars ook zulke onhandige vogels. Van geen wonder dat er wel eens misgeboorten zijn.
    Zonder bergen vinden jullie het natuurlijk al saai.
    Vandaag kregen wij een mailtje van onze buren dat ze in Lissabon zitten( maar wel met een camper).

Gr., C&L