Vrijdag, 13 mei 2016 - Reisverslag uit Montblanc, Spanje van Linda - WaarBenJij.nu Vrijdag, 13 mei 2016 - Reisverslag uit Montblanc, Spanje van Linda - WaarBenJij.nu

Vrijdag, 13 mei 2016

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

14 Mei 2016 | Spanje, Montblanc

En wederom droog en mooi weer. Bij Manresa ligt een speciaal gebergte, een soort tand of kam gebergte. Het steekt met zijn grijze rotsen als tanden van een kam naar boven te midden de groene bergen. Montserrat. Het heeft iets mysterieus en angstaanjagends. Maar elke keer weer wordt je blik ernaar toe getrokken. Ik heb er ook een boel foto's van en ook eentje voor jullie. Je kunt er ook naar toe fietsen, er zou een mooi klooster liggen maar we hebben al een afspraak met andere paters. 10 kilometer verder hadden we een afdaling door een afgebrand bos, altijd iets trieste. Maar de donkerrode klaprozen stonden weeral volop te bloeien in de zwartgeblakerd grond.
Het was ook vandaag weer klimmen en dalen. En bijna na elke bocht zeiden we:kijk nu toch. Het is gewoon een mooie tijd van het jaar ook om hier te fietsen. Alles is nog fris groen en staat in bloei. Op de ontgonnen gebieden wijnranken, graan, fruit- en olijfbomen. De rest is bos en rode aarde.
Helaas was de wind wel in ons nadeel bij de afdalingen. Je zou gaan verlangen naar een klim- en windloze dag, maar dan net zo mooi. In het leuke, middeleeuwse Montblanc nog een koffie gedronken en dan de laatste kilometers naar Poblet.
Als goede voornemens deze vakantie had ik: terugkomen met bruine benen maar blanco handen en gezicht en van elk hotel zou ik een foto maken. Daar heb ik er ondertussen nog maar 2 van dus ook daar ging iets mis.
Onze slaapplek vanavond heb ik wel op de foto, die is wel heel bijzonder.

  • 14 Mei 2016 - 08:28

    Ingrid:

    Allo allo
    Zeg, komt er geen eind aan dat geklim van jullie! Mijn god zeg, het houdt niet op!
    Als het dan geen gekleurde benen zijn dan zijn het zeker gespierde, kan niet anders.
    Ik moet jullie bewonderen hoor, klim na klim, dat kost energie.
    Maar de natuur is vast prachtig, genieten maar.
    Hier lang pinksterweekend.
    Ingrid

  • 14 Mei 2016 - 17:27

    Camiel:

    Barcelona weeral voorbij, ze spelen dit weekend toch niet thuis, anders zou je wel een wedstrijdje meegepikt hebben. OF NIET
    Dalen tegen een harde wind in is ook akelig. De beloning na de klim wordt door je neus geboord.
    Het koninklijk klooster van Poblet, had ik natuurlijk nooit van gehoord. Er is heel wat over te lezen, dat heb ik dus niet gedaan. Zijn de beloofde foto's daar soms van. Kan ik mij schaai nog inhalen t.z.t.

    Gr. C&L

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 05 Mei 2013
Verslag gelezen: 617
Totaal aantal bezoekers 64980

Voorgaande reizen:

22 April 2016 - 22 Juni 2016

Op de fiets naar Lissabon

02 Mei 2015 - 17 Juni 2015

Op de fiets naar St. Petersburg

01 Mei 2014 - 30 Mei 2014

Fietsen door Engeland en Frankrijk

09 Mei 2013 - 12 Juni 2013

Op de fiets naar Santiago

Landen bezocht: