Donderdag, 26 mei 2016 - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van Linda - WaarBenJij.nu Donderdag, 26 mei 2016 - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van Linda - WaarBenJij.nu

Donderdag, 26 mei 2016

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

26 Mei 2016 | Spanje, Córdoba

Deze ochtend konden we op tijd vertrekken vanaf ons voormalig treinstation verder op de via Verde. De zon scheen maar het was goed te doen. Na een gesprek met andere vakantiefietsers moesten we er toch af. Terug naar de bewoonde wereld. Terug naar het klimmen en het dalen. Wel steil maar minder hoog, dus goed te overzien. Al werd de weg slechter en slechter. Het werd zoeken naar asfalt tussen de gaten. Tot 20 kilometer voor Córdoba. Hier was blijkbaar nog een potje gevonden en was de weg opgeknapt.
Fijn, dan kun je ook eens rond je kijken. En wat bleek. De olijfbomen hadden het veld geruimd voor grote blokken graan en zonnebloemen. Leuk weer eens wat anders. We zagen op tijd cordoba liggen maar naar ons gevoel moesten we er eerst nog rond. Gelijk door naar het hotel, douchen en wassen en de stad in. We hebben zo maar wat rond gelopen en op terras naar de mooie flamencojurken van de dames gekeken. Nog even gezwommen en ons op laten drogen.

• 26 Mei 2016 - 21:55

Ingrid:

Alo alo, ik ben weer terug uit Madeira en kan jullie weer volgen.
    Afijn dat volgen ging wel, kon alleen geen reacties plaatsen.
    Madeira is mooi, maar ik zou er echt niet gaan fietsen, daar is het pas klimmen!
    Wat zijn jullie al ver zeg! Is Cordoba mooi?
    Lissabon is in zicht!

• 27 Mei 2016 - 09:32

Annemarie:

Hoi,
    Lees met plezier je verslagen, wat een avontuur.
    Nog veel plezier en geniet ervan.

• 27 Mei 2016 - 11:17

Camiel:

Volgens Wik is Cordoba de warmste stad van Europa, dus zul je het daar niet koud hebben. De stoofpot van stierenstaart mag je ook niet missen. In Terneuzen beweren ze dat er elk jaar een hoop stierenstaarten van hier naar Cordoba worden gestuurd.

Gek dat daar ineens het graan en de zonnebloemen weer de kop opsteken. Wat de kwaliteit van de wegen betreft boffen jullie dat je hebt kunnen trainen op de slechte wegen van Vlaanderen. Ik heb altijd gedacht dat de slechtste wegen van West Europa in Vlaanderen liggen en uitgeroepen zijn tot werelderfgoed. Die krijgen dus een belangrijke concurrent aan de streek rond Cordoba.

Geniet van Cordoba, als je alles erover leest krijg je het water in je mond ( het moet iets anders zijn maar ik kan het geen naam geven).

Gr., C&L