Woensdag, 25 mei 2016 - Reisverslag uit Luque, Spanje van Linda - WaarBenJij.nu Woensdag, 25 mei 2016 - Reisverslag uit Luque, Spanje van Linda - WaarBenJij.nu

Woensdag, 25 mei 2016

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

25 Mei 2016 | Spanje, Luque

Vanmorgen hingen er donkere wolken rond de toppen van de bergen. Lekker, koel weer. Het eerste stuk volgens het boekje langs een redelijk drukke weg. Maar na Polen en Rusland vorig jaar denken wij daar anders over. Het was weer het nodige klimmen tot Jaen, een grote stad. Daar was de bewolking verdwenen maar we konden verder over een via Verde. Weer een oude spoorbaan, nu vals plat. Andalusië is vast armer dan de rest van Spanje want de wegen zijn hier duidelijk minder. Weer mooi tussen de olijfboomgaarden. Onvoorstelbaar. We krijgen niet voor niets overal waar we ons hoofd binnen steken een schaaltje olijven aangeboden. Doorgefietst tot Martos. Hier hebben we onder t genot van een goede menu del dia beslist dat we doorfietsen. Het is of hier slapen of 45 kilometer verderop. Tussendoor is er niks, niente, nada. Even gebeld naar hostal Nicols en ja ze gingen ons verwachten. Vanaf Martos gingen de eerste 30 kilometer gelukkig plat, dus dat ging goed. Verder tussen de olijven. We hebben niet veel meer gezien dan schrale konijnen en felgroene grote hagedissen. En nu, is het kwart over negen en zitten we te wachten tot iemand zin heeft om te koken in een voormalig spoorstation. We hebben nog maar niet gevraagd naar de tijd van t ontbijt. We hebben net een hotel geboekt in Córdoba voor 2 nachten. Even de toerist uithangen.

• 26 Mei 2016 - 16:20

Lonny:

Hèhè, even weer eens goed bij gelezen. Wat zijn jullie al ver, zeg! Klinkt allemaal als een prachtige reis, alleen dat fietsen in de warmte zou ik niet graag doen, maar dat went misschien ook.
    Geniet er nog lekker van!
    Groetjes, Lonny

• 26 Mei 2016 - 18:37

Camiel:

Er gaan elk jaar veel mensen naar Spanje maar de meesten naar het strand denk ik. Als je er door fietst net als jullie zie het echte Spanje lijkt mij.
    Gisteravond was er een uitzending op TV over de hersenen, naast informatie, hoofdzakelijk mensen bewegen om donateur te worden van de hersenstichting. Wat je dan te zien krijgt aan mensen die minder geluk hebben als de meesten van ons dan moet je wel denken, laat ons genieten van alles wat we zien rondom ons, ook al lijkt het soms maar dagelijks werk. Dat dagelijks geld natuurlijk nu niet voor jullie. Je kunt dat moeilijk dagelijks noemen.

Gr., C&L