resumé - Reisverslag uit Tournehem-sur-la-Hem, Frankrijk van Linda - WaarBenJij.nu resumé - Reisverslag uit Tournehem-sur-la-Hem, Frankrijk van Linda - WaarBenJij.nu

resumé

Door: Robbie

Blijf op de hoogte en volg Linda

21 Mei 2014 | Frankrijk, Tournehem-sur-la-Hem

We zijn nog niet thuis maar toch al een kleine resumé van dingen die ons bezighouden of overkomen zijn.
Napoleon:
Tijdens een korte lunchpauze aan een kanaal in Engeland, raakten wij in gesprek met een wat ouder Engels echtpaar. Toen ik begon over de slechte staat van de wegen, verontschuldigde de heer zich. En zei dat het geld er wel was maar niet aan de wegen besteed werd. Toen ik vervolgens zei dat ze ook aan de verkeerde kant van de weg reden begon de vrouw vol vuur aan een verhaal waaruit bleek dat alles de schuld van Napoleon was. Ik weet dat dit een verhaal is met vele varianten maar misschien kan onze trouwe volger en feitendeskundige, dhr C. uit T. dit eens haarfijn uitzoeken.
English breakfast:
Geen bord maar een schotel. 2 gebakken spiegeleieren worst spek toast en witte bonen in tomatensaus, gebakken aardappelen. Daar kun je tot 's middags op fietsen.
Asos fietsbroek:
Tijdens de camino een tip gekregen van een gezellige Belg betreffende zijn Asos fietsbroek. Even een aankoop maar geen woord gelogen. Tip voor alle fietsers, zitcomfort is formidabel. Werkt ook geluiddempend dit ivm de bonen.
Roadkill.
Ieder jaar valt het ons weer op hoeveel dieren het slachtoffer zijn van het verkeer. In Engeland hebben we twee aangereden dassen in de berm gezien,mooie dieren.
Rest volgt.
De groeten.

  • 22 Mei 2014 - 10:29

    Camiel:

    Dag Linda/Robby,

    Dat van dat links rijden weet ik zo niet. Vroeger heb ik er wel eens over gelezen maar of dat met Napoleon te maken had betwijfel ik. In die periode zijn er wel veel dingen geregeld. Napoleon zelf zal daar toch wel geen tijd voor gehad hebben. Die moest toch wel het meest aan oorlogen denken en of hij waardige nakomelingen kon bewerken. Hij zal dus wel bekwame helpers gehad hebben. Natuurlijk ga ik toch proberen of ik er iets over kan vinden.

    Laat mij nou dinsdagmiddag net een nieuwe fietsbroek gekocht hebben merk agu of ze voldoet moet ik nog proberen. Ik heb wel even gegoogeld naar asos. Nou die dingen geven ze ook niet voor niets weg.
    Die demping hoeft voor mij niet zo nodig. Nu kan ik regelmatig horen dat er nog leven is. Overigens heb ik geen bonen nodig voor acties op dit gebied. Vermoedelijk natuurlijke aanleg.
    Nog even volhouden.

    gr. C&L

  • 22 Mei 2014 - 10:36

    Camiel:

    Volgens wikepedia heeft inderdaad Napoleon in Frankrijk en omliggende landen rechts rijden ingevoerd.

  • 22 Mei 2014 - 12:07

    Ingrid:

    Hoi Linda en robbie.
    Op zo'n Engels ontbijt kun je een aardig eind rijden lijkt me zo.
    Ik dacht dat ik stevig at met een kom havermout maar die hoeveelheid van een Engels ontbijt haal ik toch niet.
    Dat merk fietsbroek heb ik gelijk opgeschreven.
    Een goede tip. Dankjewel.
    Tot een volgend keer.
    Marc en Ingrid.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 05 Mei 2013
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 64978

Voorgaande reizen:

22 April 2016 - 22 Juni 2016

Op de fiets naar Lissabon

02 Mei 2015 - 17 Juni 2015

Op de fiets naar St. Petersburg

01 Mei 2014 - 30 Mei 2014

Fietsen door Engeland en Frankrijk

09 Mei 2013 - 12 Juni 2013

Op de fiets naar Santiago

Landen bezocht: