donderdag 8 mei - Reisverslag uit Donyatt, Verenigd Koninkrijk van Linda - WaarBenJij.nu donderdag 8 mei - Reisverslag uit Donyatt, Verenigd Koninkrijk van Linda - WaarBenJij.nu

donderdag 8 mei

Door: linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

08 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Donyatt

We waren gewaarschuwd dat het de hele dag zou regenen. Dus na het goede Engelse ontbijt in de b en b in volle regenbepakking op weg. Kon ik eindelijk mijn nieuwe schoen regen hoesjes uit proberen. De temperatuur was goed zodat we in korte kleding onder t pak vertrokken. Dam heb je savonds tenminste nog een warme droge jas. Het jaagpad van aangestampte gravel lag er toch goed bij. Na een uur waren de regen pakken door.ik had net de hoesjes beboft en mijn droge voeten toen ik de bekende truc deed. De truc die menig beginnend racer met klik pedalen doet. Je wilt stoppen en je valt opzij. Als een schildpad op zijn rug. Met dank aan mijn hoesjes. Enkel de trots gekrenkt. Tegen de middag stopte
het met regenen. Op een gegeven moment lieten we t routeboekje los en gingen verder via de nationale cycleroute. De beklimmingen blijven steil maar worden langer. Veel koeien en schapen hier die zo te zien veel over de weg lopen, wat een brokke bende. Dat er toch iets mis is gegaan met onze route blijkt wel toen we de snelweg moesten oversteken. Spannend maar dit kan beter vandaar dat ik gisterenavond eerst route 33 precies in de garmin heb gezet want dit willen we geen 2e x.

  • 09 Mei 2014 - 23:05

    Jacqueline Thuye:

    Hoi Linda en Robbie,

    Gelukkig geen blessure door het vallen. Hebben jullie de schoenhoesjes van de ANWB? Dan blijf je inderdaad vlug achter je pedalen hangen. Misschien een advies om over de hoesjes een plastic tasje te doen en vastmaken met een elastiek of touwtje, want die van ons waren na een paar dagen al wat kapot van het op en neer schuren tijdens het trappen. Geen gezicht maar voor droge voeten heb je veel over. We hebben een nieuwe navigatie gekocht. Ook een Garmin. De MIO is al verkocht. Ik had bij Europafietser geïnformeerd en die vertelde ons dat hij niet geschikt is voor de lange afstandsroutes. Nu volop aan de slag met de GPS. Een moeilijke materie maar we doen ons best. We gaan onze fietstocht afblazen want we hebben onverwachts slecht nieuws van Loek zijn moeder. Ze zijn met de behandelingen gestopt, dus is het niet verantwoord om dan te vertrekken. Geen idee hoe het nu gaat verlopen. We denken eraan om nu een rondje Nederland te doen. Alles eerst even verwerken. Ik was me al helemaal aan het inlezen in de route. Ja, dan ben je al onderweg. Valt wel even tegen nu maar ik geniet van jullie belevenissen en fiets een beetje mee. Succes morgen en hopelijk doet je Garminnetje zijn best. Welterusten en groetjes Jacqueline

  • 10 Mei 2014 - 09:41

    Camiel:

    Dag Robby/Linda,

    Toch nog een reisverslag.
    Het is geen lekkere dag geweest.
    Dat had ik toch goed ingeschat.
    Gelukkig dat je aan die val niets hebt overgehouden.
    Je mag er toch niet aandenken.

    Hoe blij moeten we zijn met ons fietsknooppunten.
    Dan is het zelfs voor de senior gemakkelijk.

    Gr C&L

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 05 Mei 2013
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 64974

Voorgaande reizen:

22 April 2016 - 22 Juni 2016

Op de fiets naar Lissabon

02 Mei 2015 - 17 Juni 2015

Op de fiets naar St. Petersburg

01 Mei 2014 - 30 Mei 2014

Fietsen door Engeland en Frankrijk

09 Mei 2013 - 12 Juni 2013

Op de fiets naar Santiago

Landen bezocht: