vrijdag 9 mei - Reisverslag uit Exeter, Verenigd Koninkrijk van Linda - WaarBenJij.nu vrijdag 9 mei - Reisverslag uit Exeter, Verenigd Koninkrijk van Linda - WaarBenJij.nu

vrijdag 9 mei

Door: linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

10 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Exeter

Al om 7 uur op de fiets om te profiteren van de droge dag. Temperatuur blijft rond 15 graden ideaal om te fietsen. Garmin doet zijn werk uitstekend en houd ons weg van dr snelweg. De klimmen worden langer, de wegjes weer bol en kronkelig. Weer een bochtje om en.......een ondergelopen weg. Op dat soort momenten laat ik Robbie graag voor. In zijn kielzog bereik ik droog de andere kant. Vanaf axminster komen er op onze volgende route, tour de manche. Eerst langs de Jurassic Coast, prachtig. Niet voor niets op de UNESCO lijst. Maar die prachtige krijtrotsen zorgen voor een probleem. Bij een afdaling van 16% moet Robbie aan de kant zijn fiets is te zwaar om te houden. Gelijk ruik ik verbrand rubber, oei dat zijn mijn remblokjes. Dus te voet naar beneden. Klimmen gaat nog net. Maar wat is het hier mooi. Bij een infopunt waarschuwen ze voor t slechte weer van morgen, windkracht 25 tegen met zware regen, 25 zegt ons niets. We zullen dus proberen zoveel mogelijk te profiteren vandaag. Ieder met wie we hier een praatje houden vraagt wat we van hun heuvels vinden. In een chique kustplaats, de volgende. 20%. We beginnen eraan. Langs de weg staan auto's met slapende oude mensen. Tot halverwege en dan moeten we afstappen, zelfs het duwen is zwaar. We tellen onze zegeningen. Het is droog, we lopen in de schaduw, wr zijn bijna in Frankrijk. Gelukkig duwt Robbie af en toe ook nog even mijn bagage drager, dat helpt. Boven uithijgen en nog een blik achterom. Het blijft hier schitterend, volgende keer met de auto. Door over een prachtig aangelegd pad van beton en vlonders, langs de zee naar Exeter. Daar geslapen na nog een rondje wandelen door de stad.

  • 10 Mei 2014 - 09:54

    Camiel:

    Dag Robby/Linda,

    Spijtig dat die kust aan den overkant ligt. Dat dacht ik toen ik dat las van die oude mensen die in de auto liggen te slapen. Dat zou ik ook nog wel kunnen.
    Weet je dat krijt van de krijtrotsen vroeger ( misschien nu nog) werd gebruikt om stopverf te maken.
    Lijnolie met krijtwit. Dat leerden wij tenminste op de ambachtsschool dus wie ben ik om daar aan te twijfelen.
    Exeter is in de oorlog verschillende keren in het nieuws geweest omdat het zwaar is gebombardeerd door de moffen. Gek dat ik dat mij nu ineens nog herinner. Ik was toen 10 of 11 jaar.

    gr C&L

  • 10 Mei 2014 - 10:42

    Ingrid:

    Amai, waar heb je het over?? 20%??? Da's wel heel erg klimmen. Dat doen we jullie niet na.
    Waar gaan jullie oversteken??
    En uh die windkracht 25???? Welke termen worden daar gebruikt??
    Dat het er mooi is geloof ik gerust, je verhaal spreekt boekdelen.
    Met de auto er naar toe is zeker een aanrader! Houden we in petto.
    Hier heeft het de afgelopen uren heel veel geregend, maar het komt uit het westen dus jullie hebben dat al gehad.
    De regen neemt af voorspelt men, ik hoop het voor jullie.
    Heel veel fietsgenot en we hebben grote bewondering voor jullie doorzettingsvermogen.
    Knap hoor!!
    Groetjes vanuit Steen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 05 Mei 2013
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 65264

Voorgaande reizen:

22 April 2016 - 22 Juni 2016

Op de fiets naar Lissabon

02 Mei 2015 - 17 Juni 2015

Op de fiets naar St. Petersburg

01 Mei 2014 - 30 Mei 2014

Fietsen door Engeland en Frankrijk

09 Mei 2013 - 12 Juni 2013

Op de fiets naar Santiago

Landen bezocht: