vrijdag 16 mei - Reisverslag uit Bagnoles-de-l'Orne, Frankrijk van Linda - WaarBenJij.nu vrijdag 16 mei - Reisverslag uit Bagnoles-de-l'Orne, Frankrijk van Linda - WaarBenJij.nu

vrijdag 16 mei

Door: linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

16 Mei 2014 | Frankrijk, Bagnoles-de-l'Orne

De madame begroet me in t Engels, snap je dat nou?
Na het witte ontbijt hadden we gelijk iets leuks. De schapenkudde kwam er net aan. Honderden schapen over de weg, 2 border collies en de moderne herder op zijn quad. Grappig. Vandaag hadden we nog ong. 40 kilometer van de tour de manche en dan zouden we de doorsteek maken naar de volgende route. De garmin gaf v40 aan, de routeplanner op de tablet d-wegen. V nummer zei me niets dus we zouden wel zien. Het bleek de eurovelo 4 te zijn. Door heel Europa zijn lange afstand routes. De eurovelo soms enkel nog op papier, volgens mij zelden compleet. Maar hier dus een prachtig stuk over een oud spoor, 60 kilometer de goede richting uit. Soms wat vals plat of andersom. Aangelegd met geld van de EU. Merci. Tel daarbij een aangename temperatuur en een zonnetje. Merci. Tot Domfort. Een middeleeuws stadje dat sindsdien slaapt. Daarna weer het gewone klim en daalwerk. Ook goed. Een hotel gevonden in bagnol, een kuurstadje.

• 18 Mei 2014 - 10:35

Camiel:

Dag Linda/Robby,

Wat wij allemaal te danken hebben aan de EU, verassend. Op den oek is een wandelbrugje over de kreek gelegd, de EU heeft geholpen. Langs Het kanaal van Stekene een mooie grindpad, de EU heeft geholpen, enz. enz. enz.!!
    Wilders weet dat niet want die komt daar natuurlijk nooit.

gr C&L