zondag 18 mei - Reisverslag uit Jumièges, Frankrijk van Linda - WaarBenJij.nu zondag 18 mei - Reisverslag uit Jumièges, Frankrijk van Linda - WaarBenJij.nu

zondag 18 mei

Door: linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

18 Mei 2014 | Frankrijk, Jumièges

Na een prima ontbijt kunnen vertrekken in de korte kleren, sandalen. Zonnebril en sjoefke (hoofddoekje) op, das toch geluk hebben. Een mooie route langs de vallei van de charentonne. Rustig en eigenlijk gewoon lieflijk te noemen. Toen ik in mijn fietskleding in een tuincentrum op zoek was naar het toilet, werd ik aangesproken door een madam: of ik daar werkte? Ik heb nog even getwijfeld maar toch maar nee gezegd. Verder langs de Isle. Je ziet hier veel vakwerkhuizen. En in de bijhorende wei bouwen ze dan een vakwerk stalletje. Op zijn Frans plegen ze hier geen onderhoud aan, maar bouwen ze er gewoon 1 bij. Het oude mag dan langzaamaan instorten. Zo zie je op 1 perceel verschillende vormen van langzaam instortende stalletjes. Het ging fijn dus we gingen maar door. Geen slaapplek geboekt, we zouden wel zien. Met een bootje de seine over. Onvoorstelbaar dat we die vorig jaar over staken aan de andere kant van t land en toen was hij buiten zijn oever van de vele regen. Een slaapplaats gevonden in een CdH. De madam bood aan voor ons te koken. Ze noemde lekkere dingen op maar ze begonnen pas om 9 uur. Vriendelijk bedankt en gegeten in de gelegenheid ernaast. Bijzonder.

• 18 Mei 2014 - 22:18

Camiel:

Dag Linda/Robby,

In Frankrijk zijn geen schilders en dan krijg je dat.

gr C&L

• 19 Mei 2014 - 08:21