donderdag, 14 mei 2015 - Reisverslag uit Sulęcin, Polen van Linda - WaarBenJij.nu donderdag, 14 mei 2015 - Reisverslag uit Sulęcin, Polen van Linda - WaarBenJij.nu

donderdag, 14 mei 2015

Door: linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

15 Mei 2015 | Polen, Sulęcin

Sommige hotels onthoud je en dit zal er 1 van zijn. Het was tevens een galerie en stond vol te ontdekken curiosa. Het was bewolkt, koud maar droog. Verder over de onverwachte beklimmingen rond Buckow. Als extraatje liepen er nog een stuk of 7 hertjes met ons parallel door de bossen. De seringen zijn hier toch bijna uitgebloeid dus met gezwinde spoed Duitsland verlaten. Met de wind in de rug ging dat goed.Robbie had een nieuw routeboekje voor, helaas veel minder gedetailleerd dan het vorige. Op de brug over de Oder moest ik mijn track (route op garmin) wisselen. Helaas geen track meer te vinden. Alles weg enkel nog de kaart. Onze eerste actie in Polen was dus verdwalen. Dju. Dan maar op zoek naar een geldautomaat voor Zloty. Bij een wisselkantoor stapte ik naar binnen en vroeg zonder nadenken in mijn beste Lamswaars naar de pinautomaat. Hij werd me onmiddellijk aangewezen. Dat was gelukt. Na nog wat zoeken de volgende bestemming maar handmatig in de garmin gezet. Hij bracht ons naar de 22. Dit klopte met Robbie zijn boekje en er stond een bordje R1. Maar wat was die weg druk. Geen fietspad of strook. Ook geen mogelijkheid meer om onze veiligheidsvestjes aan te doen. Dju. Er zat niet anders op. Tanden op elkaar, stabiel rechts houden en gas geven. We waren blij dat we er na 15 kilometer af mochten. Wat denk je? Een rustige weg met fietspad. Nou ja. In een stilgestaan dorpje wilden we een bakje koffie drinken met een zoete koek en de reserve SD kaart in de garmin steken. We stonden wat onozelaers rond ons te kijken toen er uit een houten keet een man kwam. Kaffee, vroeg hij en stak 2 vingers op. We hadden maar te knikken. Het was een cowboy koffie, maar met veel suiker best lekker. Helaas deed de reserve SD kaart helemaal niets. De eerste maar terug gezet en wonder boven wonder...... De tracks stonden er weer op.gelukkig. We hadden tegen onze gewoonte in gisterenavond al een hotel geboekt en konden er nu zo naar toe fietsen. Langs uitgestrekte koolzaadveld en, graan en bossen.

• 15 Mei 2015 - 19:28

Camiel:

Vandaag ben ik dus niet jaloers.
    Het was toch een beetje gesukkel. Heeft Polen nog geen euro's, dat wist ik niet.

gr C&L

• 15 Mei 2015 - 19:28

Carla:

Met Lamswjers kom je overal, dat blijkt maar weer!
    Alhoewel ze mij wel eens niet begrijpend aankijken.
    Gelukkig jullie tracks niet kwijt! Was wel schrikken denk ik.
    Nog veel plezier!

Gr Carla