Donderdag, 4 juni 2015 - Reisverslag uit Narva-Jõesuu, Estland van Linda - WaarBenJij.nu Donderdag, 4 juni 2015 - Reisverslag uit Narva-Jõesuu, Estland van Linda - WaarBenJij.nu

Donderdag, 4 juni 2015

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

04 Juni 2015 | Estland, Narva-Jõesuu

Zo, lekker droog vandaag. Wel wat bewolkt maar dat geeft niet.
De route wat uitgestippeld boven en onder een spoorlijn die in een rechte lijn richting grens loopt. De eerste 25 kilometer waren prima. Meer landbouw en vooral koolzaad. Dat is het vreemde aan deze reis. Als je naar het zuiden fietst ga je versneld door de seizoenen, hier is het eigenlijk met een vertraging wat later. Bloeide in Duitsland de seringen nog, in Polen ook en hier ook nog steeds. Ook zo voor de koolzaadvelden en de Lelietjes van dalen die hier volop aan de bosranden geplukt worden. In een triest dorp met enkel communistische woonblokken zag Robbie op een grote info plattegrond een mooie rechte weg de goede richting uit. Mmm, garmin gaf hem als stippellijn dus niet best. Maar ja, zo mooi rechtaan dat moet je even bekijken. Het begin was prima, maar elke kilometer werd slechter. Op dat bewuste infobord hadden we ook gezien dat er hier beren zitten. Nou, door al dat lawaai van het gerammel van onze botten zijn die gelukkig niet te zien geweest. We waren blij dat we rechtsaf mochten naar een beter padje. Oeps na een eindje touwen over de weg met bordje eraan. Er was een boerderij bij, de boerin begon gelijk te roepen en te gebaren dat we terug moesten. Toch maar even blijven staan. Ze kwam af. Eerst haar drie hondjes. Nog harder roepend. Maar we snapten het natuurlijk nog niet wat ze bedoelde. Haar jonge zoon kwam erbij. Met behulp van de ons kaartje konden we onze bedoeling uitleggen. Ja hoor, we kregen toestemming. Het touw werd weggehaald. Met een: You may try werden we doorgelaten. Het is gelukt hoor al was het niet de mooiste omgeving met allerlei delfstoffenwinning gebeuren. We pikten de R1 weer op, de ouwe trouwe bekende. Een stukje snelweg en terug naar de kust. We zitten nu in een spa hotel aan de grens.

• 04 Juni 2015 - 21:31

Ingrid:

Oeps..... Beren op de weg! Dat moet je niet hebben, die wil je echt niet tegenkomen,
    Gelukkig ook niet gebeurt. Jullie maken ook wat mee zeg. Sta je daar voor een afgesloten boerderij. Toch weer goed gekomen.
    Hier ook prachtig weer geweest. Een flinke tocht van 85 km gemaakt met af en toe een klimmetje er in. Ging goed. Klinkt naar meer.
    Morgen geven ze 31 graden met als afsluiter uiteraard een knetterend onweer.
    Daarna koelt het jammer genoeg weer af. Maar het blijft droog (zegt men)
    Tot morgen.

• 05 Juni 2015 - 13:20

Camiel:

Robby dan geef je eens een verkeerd advies en gelijk moet dat in het verslag. Die vrouwen toch.

De foto van jullie hotel heb ik bij tante gezien. Ziet er goed uit.
    Morgen (vandaag) krijg je misschien al te maken met de Russische beer.
    Daar zou ik bang van zijn dat weet je.

Zal ook weer wel meevallen. Zou het echt allemaal wat primitiever zijn. Ben benieuwd.

gr C&L

• 05 Juni 2015 - 14:46

Bert:

spannend allemaal - doet me een beetje aan een horrorfilm denken die ik een keer zag over verdwaalde toeristen in the middle of nowhere ... ik zal maar geen details vertellen ... :-)
    veel plezier nog, wij nemen straks de bus wel !
    bert