maandag, 28 mei 2013 - Reisverslag uit Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk van Linda - WaarBenJij.nu maandag, 28 mei 2013 - Reisverslag uit Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk van Linda - WaarBenJij.nu

maandag, 28 mei 2013

Door: linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

27 Mei 2013 | Frankrijk, Saint-Jean-Pied-de-Port

Droog op weg. Een perfecte dag voor een beklimming, 15 graden bewolkt maar droog. Prima want we kregen eerst de col dosquichue voor de kiezen. Volgens het boekje een klim van 5 kilometer van 9%. Volgens de kilometer pijlen minder heftig. Hij ging ons goed af. Onze grootste zorg was Robbie s achterband, daar had hij gisteren een ferme scheur in ontdekt. De eerst volgende fietsenmaker was in st Jean Pied de Port, dus voorzichtig in de afdalingen en daar zien te geraken. En het was een mooie afdaling. Onderweg nog even een praatje met een ouder paar op de fiets uit noord-holland. Ze deden de jacobsroute (westelijke), waren half april vertrokken en hadden drie dagen regen gehad. Als je de bui zag die boven ons hoofd hing, werd hun schade leuk ingehaald. We konden er in het stadje net voor schuilen gelukkig, of ze een kuip water naar beneden gooiden met onweer.
Ondertussen had de fietsenmaker lunchpauze dus eerst maar een menu de jour. de eerste fietsenmaker had geen banden, bij de 2e mochten we rond 4uur terugkomen. Dus waar we gegeten hadden maar een bedje besproken.
Een pakket gemaakt en op de post gedaan. De fiets weggebracht, die we om 7 uur weer mochten ophalen. Dus op t gemak door het stadje. Net Lourdes, wat een toeristen met alles in het teken van de camino. Waar komen ze toch vandaan?

• 28 Mei 2013 - 14:33

Camiel:

Hetzelfde als daarnet. Morgen in Spanje??