donderdag 6 juni 2013 - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Linda - WaarBenJij.nu donderdag 6 juni 2013 - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Linda - WaarBenJij.nu

donderdag 6 juni 2013

Door: linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

07 Juni 2013 | Spanje, Santiago de Compostella

De temperatuur een stuk luchter dan gisteren maar ideaal om te fietsen, want zoals Ingrid waarschuwde, het blijft vechten tot het einde. Ook een dal in de mist en das jammer want dan mis je toch wat. Eerst langs een soort van provinciale weg naar boven en bende etc. Niet veel fietsers tegengekomen tot we bij een mooi stuwmeer kwamen. Daar werden we met applaus begroet door de groep Spanjaarden op mountainbike die we de laatste dagen steeds tegenkwamen. Tijdens een serieuze klim en onze kersenpauze kregen we gezelschap van onze landgenoot op e-bike. Na deze meer dan serieuze klim gingen we de smallere wegjes weer op. Ze hadden hier Een paar blikken wandelaars opengetrokken, amai. Veel hotel wandelaars, hun bagage wordt voor hen vervoerd naar het volgende hotel. Ze zijn te herkennen aan weinig of geen bagage en het vermogen over de gehele breedte van de weg te lopen.
Bellen en roepen wordt noodzaak. Na er bijna een paar van de weg geschrapt te hebben is het bij de volgende splitsing duidelijk. Terug naar de grote weg. Die is nog steeds rustig dus maar even doorgeduwd, tot tegen Santiago zodat we er morgen lekker op tijd zijn.
Nog een bijzonderder gesprek gehad met een reporter uit Oostenrijk.
Hij had een speciale transportfiets uit USA, die kon wel 200 kilo vervoeren.
Op onze vraag waarom had hij geen antwoord, hij liep er dan ook naast.

• 08 Juni 2013 - 08:00

Camiel:

Ik was een dag kwijt maar dat is nu opgelost.
    Alles te samen. Toch een echte bedevaartstocht.Niet altijd even fijn. Maar toch ook weer verdiend genoten.
    Vroeger (het zal nie spijtig zijn) ging iemand die de vergeving van de hogere machten om wat voor reden dan ook hard nodig had te voet naar Gaverland met erwten in zijn schoenen. Het was niet de bedoeling die erwten eerst te koken. Daar dacht ik aan bij je verhaal over die man met die transportfiets.

gr pa