Vrijdag 10 mei 2013 - Reisverslag uit Rocroi, Frankrijk van Linda - WaarBenJij.nu Vrijdag 10 mei 2013 - Reisverslag uit Rocroi, Frankrijk van Linda - WaarBenJij.nu

Vrijdag 10 mei 2013

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

10 Mei 2013 | Frankrijk, Rocroi

Na een geweldig van der Valk ontbijt met droog weer op weg. Het is al gelijk duidelijk dat het niet droog blijft. Volgens de receptionist was fietsen op de weg voor het hotel geen enkel probleem. Maar helaas komt na een kilometer het bord: verboden te fietsen. We hebben Anne beloofd voorzichtig te zijn, niet op de snelweg te fietsen, zelfs niet op de peage , dus langs de goskant terug. gelukkig snel het fietspad gevonden. Af en toe wat miezer, maar vooral de wind deed lelijk. Op een gegeven moment fietsen we ergens fijn uit de wind door de diepe ligging, langs een kanaal op een mooie Ravel route. Mooi, we gaan als een speer, helaas de verkeerde kant uit. Terug, nu tegen wind. Veel klimmen en dalen. En vooral bij het dalen moet je goed opletten door de putten in de weg. Die zijn hier van het formaat dat als je er een muntstuk ingooit, dan mag je een wens doen. Op het laatst vinden we dan toch een stuk Pre-Ravel over een oude spoorbaan, uit de wind en, niet geheel onbelangrijk, de goede kant uit. Met een mooie beklimming door het bos sluiten we de fietsdag af.