Hemelvaart, 9 mei 2013 donderdag. - Reisverslag uit Nijvel, België van Linda - WaarBenJij.nu Hemelvaart, 9 mei 2013 donderdag. - Reisverslag uit Nijvel, België van Linda - WaarBenJij.nu

Hemelvaart, 9 mei 2013 donderdag.

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

09 Mei 2013 | België, Nijvel

Om kwart voor 7 vertrokken na de gebruikelijke foto. Het is fris maar droog met zij-tegenwind. Anne fietst gezellig mee tot St. Niklaas. Daar hebben we afscheid genomen met een bakje koffie en een sukje oma Emmy cake. Hier gaat ook Robbie zijn lange broek uit want je bent op vakantie in het buitenland, dus....verder in de korte broek. En dan verder met zijn 2-en. Het eerste hotel heb ik geboekt in Nijvel/Nivelles. Eigenlijk zouden we een week eerder vertrokken zijn maar door omstandigheden uitgesteld. Toen we beslisten met hemelvaart te vertrekken voorspelden ze 20 graden en windkracht 4 in de rug. Thuis een vrij directe route uitgezocht en op het gps-systeem gezet. Ik zal wel iets fout hebben gedaan want Dendermonde hebben we niet gezien. We zijn met een pontje de Schelde overgegaan, ook leuk. Langs allemaal oude smalle weggetjes waar de varkens nog in de wei lopen, ook leuk, maar op het eind van de dag hebben we 130 kilometer op de teller staan en dat met tegenwind. Al een paar serieuze klimmen erbij. Kachel dus. Dat is dan gelijk weer het nadeel van een gereserveerd hotel, je moet verder.