vrijdag 24 mei - Reisverslag uit Haget, Frankrijk van Linda - WaarBenJij.nu vrijdag 24 mei - Reisverslag uit Haget, Frankrijk van Linda - WaarBenJij.nu

vrijdag 24 mei

Door: linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

26 Mei 2013 | Frankrijk, Haget

We zijn vriendelijk uitgezwaaid door de Belgische dames. Ze hadden heerlijk geslapen maar wilden hun plannen voor de dag niet vertellen. Snap dat nou. De pelgrimwandelaars liepen als karavanen door het landschap. Ze verdwenen achter een struik en je zag ze nooit meer. Pas 's middags nat geregend maar weer veel wind tegen. Robbie heeft nog wilde zwijnen op de weg zien lopen. Veel akkerbouw, pas op t laatste weer sappige koeien, foie gras en canard. In de plaats waar we wilden stoppen was voor ons geen plaats in de herberg. Ook de daaropvolgende gelegenheden gaven complet. Bij het kasteel zei de Nederlandse eigenaresse dat wij, verzopen kat en woeste beer, haar kamers te duur zouden vinden en ze kon wegens feest niet voor eten zorgen. Ze belde wel onmiddellijk haar buurvrouw. En ja hoor die had een kamer en eten. Het bleek op een ganzen boerderij. Dus na de douche en scheren (Robbie)naar beneden, niet te dicht bij de open haard. Er bleken nog 6 andere gasten te zijn. Fransen uit alle delen van Frankrijk. Om half 10 kregen we eten. Ganssalade vooraf en gans met uientaart als hoofd. Het was lekker maar na een aperitief en glas wijn waren ze steeds slechter te verstaan.

• 26 Mei 2013 - 19:16

Ingrid:

Hoi Linda, hier ik nog een keer.
    Wil je nog even vertellen dat de ChD in Oloron meer dan mooi was. Misschien een te late boodschap maar dan maar even voor St. Jean. Je kunt in ons boekje zien welke wij namen, bij een oude maar hele lieve meneer.
    Als je in Roncevalles aankomt dan kun je daar zeer goed logeren in het kleinere hotel dat naast de Refugios ligt, niet het grote maar het ietwat schuin naar onder gelegen hotel. Ben de naam kwijt maar het ziet er buiten en binnen heel mooi uit met zeer ruime kamers,.
    Punta del la reina en Logrono; allebei waren het goede hostals. In Burgos hadden wij een goedkoop hotel midden in het centrum het heet "Norley"o.i.d. Prima verblijf.
    Het zijn maar tips maar ook mogelijkheden om je kleding goed droog te krijgen.
    Op alle locaties konden wij onze fietsen goed kwijt.

Oh ja, mooi he die massa's pelgrims achter elkaar door het landschap!

Groetjes
    Ingrid