dinsdag,28 mei 2013 - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Linda - WaarBenJij.nu dinsdag,28 mei 2013 - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Linda - WaarBenJij.nu

dinsdag,28 mei 2013

Door: linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

28 Mei 2013 | Spanje, Pamplona

Helaas weer volop regen. Robbie vertrekt met een grote vuilniszak onder zijn regenjas en zijn sokken in plastic zakken zo in zijn schoenen. Ik probeer dezelfde truc maar dan met boterhamzakjes. En zo op weg naar Spanje, maar eerst even de Pyreneeën. De klim was lang maar niet bijzonder steil of zwaar,tenminste hij viel ons goed mee. De mevrouw uit Eemnes, die de westelijke route haar gedaan dacht daar anders over. Door het slechte weer geen vergezichten, maar wel de vele watervallen en bloemen kunnen bewonderen. Op de allto ibaneta (1057 meter) reden we in de wolken.Het feest in Roncevalles waar Ingrid (dochter van ome Fiel, pa) het over had, bestond voor ons uit de eerste beste gelegenheid waar we konden eten en de kachel roodgloeiend. Door in de stromende regen, afdalen. Toen gebeurde wat in Nederland zelfs bij min 10 niet voorkomt: Robbie had koude handen. Dus heeft hij daar onze hoofddoekjes rond gewikkeld. En toen ineens, na de volgende col(Puerto de Erro) de zon. We werden opgewarmd en konden plots zien in wat voor mooie omgeving we reden.toen daar ook nog eens een wind in de rug bijkwam, zaten we zo in Pamplona. Een hotel gevonden (verhaal apart) en daarna nog even de oude stad bekeken.

• 29 Mei 2013 - 06:55

Ingrid:

Hoi Linda en Robbie,

Wat jammer van het slechte weer. De beklimming naar Roncevalles vond ik zo mooi.
    Niet heel erg steil maar wel een behoorlijk aantal kilometers achter elkaar.
    Allicht vond de mevrouw uit Eemnes de klim zwaar, als je de westelijke route rijdt dan heb je nauwelijks beklimmingen terwijl jullie die onderweg met regelmaat hebben kunnen trainen.
    Op naar Puenta La Reina. Ook mooi!!

Groeten Ingrid

• 29 Mei 2013 - 08:27

Camiel:

Ja die Ingrid kan ik mij nog wel herinneren. Een blond knap meisje met een bril komt er in mijn gedachten. Als dat niet klopt hoor ik het wel.
    Weer slecht weer!! Jullie hebben toch echt wel pech, zo mis je toch een hoop moois en plezier.
    Wat ik nou knap vind is dat je dan s'avonds nog de moed hebt om z'oon verslagje te schrijven. Daar zou ik te lui voor zijn.

gr pa

• 29 Mei 2013 - 18:09

Carla:

Gelukkig nog beloond met zon en nog kunnen genieten van al het moois!

• 29 Mei 2013 - 22:46

Jacqueline En Loek:

Hallo Kanjers,

Ja hoor dat zijn jullie. We hebben al dikwijls aan jullie gedacht en bewonderen jullie doorzettingsvermogen. Knap hoor. Wat kan je ondanks alles toch leuk schrijven.
    Heel veel groetjes,
    Jacqueline en Loek
    toi toi toi

• 30 Mei 2013 - 19:54

Linda :

Haha pa, je geheugen voor knappe vrouwen is bewonderingswaardig.