woensdag, 29 mei 2013 - Reisverslag uit Los Arcos, Spanje van Linda - WaarBenJij.nu woensdag, 29 mei 2013 - Reisverslag uit Los Arcos, Spanje van Linda - WaarBenJij.nu

woensdag, 29 mei 2013

Door: linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

30 Mei 2013 | Spanje, Los Arcos

Zo, ik ga het niet meer hebben over het weer. Als de zon gaat schijnen of er valt sneeuw dan zal ik het wel melden.
Na en geweldig ontbijt op pad. Er waren div. Opties en we kozen voor de langere via Echauri. Pamplona uit was het volgen van de vele wandelende pelgrimgangers. Werd je in Frankrijk nog bon courage toegewenst, vanaf nu is het bon camino. De mensen zijn hier kleiner, de slakken op de weg ook.
Maar de bergen zeker niet. Links,rechts, voor of achter, sommige zien er mooi uit, de meeste indrukwekkend. De alternatieve route was mooi. Bijzonder rustig langs wijngaarden, pijnboom bossen en een buiten zijn oevers getreden rivier.pas na punt del Reina kwamen we weer mensen tegen. Verder langs enkele siësta stille Moors aandoende dorpjes. We hebben al gemak gehad van Robbie's Spaanse woordenkennis. We eten hier NS de middag een menu del di as. Want eten de Fransen pas om 7 uur, de Spanjaarden liefst pas om 9 uur. Er is hier een grote bodega waar je gratis wijn kunt tappen. Ik ben maar niet gestopt, ik heb al zoon naam.
Na steile klimmen en mooie afdalingen in Los Arcos. beslag gelegd op de laatste kamer van t stadje. Na het bezichtigen van de bijzonder overdadig versierde kerk, nog even gekeken voor een volgend hotel. Alles bleek vol.
Robbie heeft toen telefonisch een kamer geregeld bij de nonnen voor de volgende dag.

• 30 Mei 2013 - 21:22

Jacqueline:

Hoi Linda en Robbie,
    Ik zit net een sollicitatie brief te typen en zie Lindass op het scherm komen. Dus vlug kijken hoe het met jullie is. Hoe gaat het met het vinden van een slaapplek? Nemen jullie ook rustdagen of sjeezen jullie in een keer door. Ik sta echt versteld van de afstanden die jullie afleggen.
    Welterusten en voor morgen weer alle goeds toegewenst!

• 31 Mei 2013 - 09:27

Camiel:

Dat je die bergen zomaar overkomt. Ik had het echt niet achter jullie gezocht. Om 9 uur nog gaan eten ik mg er niet aan denken. Hoe laat gaan die knapen dan slapen? Dan weer te laat uit bed zeker, geen wonder dat er crisis komt.

• 31 Mei 2013 - 22:45

E:

hoe was het bij de nonnen de rozenkrans mee moeten bidden dan is dat al een voorproefje
    voor jullie eind doel want daar hoor je wel Jacobus aan te roepen.
    hebben jullie een schelp mee genomen?

• 01 Juni 2013 - 20:52

Linda :

Ja ma, we hebben een schelp meegenomen, wel een kleintje: Travel light :)
    Zeg pa, de bakkers ed zijn hier wel 's morgens om 7 uur open he.
    Ze houden een siësta, maar dan toch weer tot 's avonds open.
    Je ziet wel droevig veel leegstand.