woensdag 5 juni 2013 - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Linda - WaarBenJij.nu woensdag 5 juni 2013 - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Linda - WaarBenJij.nu

woensdag 5 juni 2013

Door: linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

05 Juni 2013 | Spanje, Sarria

En dan vandaag de dag van de waarheid. Iets te laat naar onze zin op pad, maar ja, het ontbijt was zo lekker. Toen we vertrokken was het 10 graden, met een zonnetje erbij: ideaal. De bergen zijn hier stijl maar bebost. Mooi maar ook lekker veel schaduw. En snel zien we weer dezelfde fietsers als gisteren. En worden begroet als oude vrienden. En doen weer haasje over.de snelweg slingert zich door de bergen over hoge bruggen. En wij mogen er op de oude snelweg door de bossen onderdoor, voorlopig. Tot het laatste café voor de echte beklimming, de Spanjaarden stappen af en we zien geen enkele fietser meer. Ja één, ik hoop dat die nu ook ondertussen op plaats van bestemming is.tijdens een gezamenlijke drinkpauze zegt Robbie: ach je hoeft niet te wachten hoor.......mijn berg, de cebreiro. Ik heb op een gegeven moment al fietsend een foto over mijn schouder genomen....geen levend wezen te zien.bij aankomst in het dorp, vrouw en walhalla, een toiletblok. Hier heb ik toch maar gewacht, je weet maar nooit.samen verder gefietst. Dju wat mooi, na elke bocht een nieuw panorama. Tijdens een pauze kwam er ineens over de weg een oosterse pelgrim aangetsjokt. We hadden al enige geen enkele wandelaar gezien.
Hoe krijg je t voor elkaar, in deze lange stoet van wandelaars te verdwalen.
We hebben haar wat water en chocolade gegeven en ze ging weer verder. Toen we haar later voorbij staken ben ik even gestopt. Ik begreep dat ze uit Korea kwam. Met behulp van haar vertaal computer en mijn garmin heb ik haar kunnen verzekeren dat ze op de goede weg was. En verder nu met een mooie afdaling, mooi asfalt, brede weg, geen verkeer, het is echt mijn dag. Wat een mooie streek hier. Morgen mogen we weer.

  • 05 Juni 2013 - 21:50

    Ingrid:

    Super mooi hè. En een zware maar leuke beklimming.
    Santiago komt in zicht.
    Het is een zeer bijzonder moment om daar het plein op te fietsen.
    Maar eerst nog een aantal kleine klimmetjes. Ja het is tot het eind klimmen.
    Tot de volgende keer
    Groet ingrid

  • 06 Juni 2013 - 00:52

    Camiel:

    Wij komen nu juist terug van het bridgen. Na 3 trapisten dringt het niet allemaal goed tot mij door, maar toch we,l alleen wat te lui. Morgen zal ik nog wel eens lezen.
    gr c

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sarria

Linda

Actief sinds 05 Mei 2013
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 65264

Voorgaande reizen:

22 April 2016 - 22 Juni 2016

Op de fiets naar Lissabon

02 Mei 2015 - 17 Juni 2015

Op de fiets naar St. Petersburg

01 Mei 2014 - 30 Mei 2014

Fietsen door Engeland en Frankrijk

09 Mei 2013 - 12 Juni 2013

Op de fiets naar Santiago

Landen bezocht: