Dinsdag 14 mei 2013 - Reisverslag uit Auxerre, Frankrijk van Linda - WaarBenJij.nu Dinsdag 14 mei 2013 - Reisverslag uit Auxerre, Frankrijk van Linda - WaarBenJij.nu

Dinsdag 14 mei 2013

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

14 Mei 2013 | Frankrijk, Auxerre

Deze morgen zijn we laat vertrokken. We zitten toch al om 7 uur aan het ontbijt, maar we zijn niet vooruit te branden. Misschien omdat we gisteren zo moe waren. DHet verhaal van de wind is saai, gewoon tegen en hard, maaar....wat denk je...de zon. Lekker hoor. Langzaam verandert het landschap. De akkerbouw maakt plaats voor veeteelt en bos. het wordt dan ook bergachtiger. Vooral met bos zijn we blij want dat houdt ons uit de wind. Vandaag zijn we de eerste echte pelgrims tegen gekomen. Een echtpaar, ze wandelen met een al. karretje dat met gespen vastzit rond hun middel. 6 weken geleden zijn ze vertrokken. Geen last van de wind en bijna geen regen. Eind augustus hopen ze aan te komen. Wat een moed. 's morgens vroeg hebben we een B& B geboekt in Auxerre, als we daar aankomen is er niemand te zien. Er hangt een briefje dat je de code mag halen bij de Pharmacie. Dus dat maar gedaan.
Alles naar binnen gesleept met een briefje erbij en de stad maar in. Daar in onze fietskleren een chablis (ja, het is hier de streek) gedronken op een terras. Terug bij de B & B blijkt de iegenaar te zijn aangekomen. Hij is niet blij met de betaalde prijs, daar krijgen we geen ontbijt voor. We hebben hem verteld dat dat zijn probleem is met booking.com. Hij laat ons de kamer zien en verdwijnt. Badhandoeken heb ik ergens gevonden
in de gangkast. Vreemd zo'n hartelijk welkom. Na de douche op het gemak door de stad. weer veel vakwerkhuizen en wederom vervallen en oud.