Woensdag 15 mei 2013 - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van Linda - WaarBenJij.nu Woensdag 15 mei 2013 - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van Linda - WaarBenJij.nu

Woensdag 15 mei 2013

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

15 Mei 2013 | Frankrijk, Vézelay

We hadden de dag tevoor toch om een ontbijt gevraagd met bijbetaling. Eerst kregen we koude koffie. Gebruik in deze streek? gelukkigis het brood vers. En zo vertrekken we weer in de regen. Een mooie route over een jaagpad en zo weinig last van de wind. Bij zowat elke sluis staat er een controleur.Ze houden de hoge waterstanden goed in de gaten want er zijn gebieden waar code 4 is afgegeven. Na het verlaten van het jaagpad enkele klimmetjes van 7% over een paar kilometer. Het gaat goed dus dat geeft de burger moed. We stoppen in Vezelay, een pelgrimsplaats waar vroeger al je zonden weggepoetst konden worden. Hier verzameleden ze en dan trokken ze ev. gezamenlijk verder. Robbie is jarig dus op zoek naar een mokkagebakje. Maar eerst naar de kathedraal. Mooie kerk met veel toeristen. Steile wegjes er naar toe, met langs de kant veel ateliers. Er zijn ook nog al wat hotels maar slechts 1 mini supermarktje. Het gebakje hebben we gevonden en het is lekker.

• 15 Juni 2013 - 14:46

Camiel:

Bij gelegenheid ga ik toch ook eens naar Vezelay, misschien poetsen ze op bepaalde dagen nog wel.
    Die regen je krijgt er nu nog rillingen van denk ik.
    gr pa