donderdag 23 mei - Reisverslag uit Auvillar, Frankrijk van Linda - WaarBenJij.nu donderdag 23 mei - Reisverslag uit Auvillar, Frankrijk van Linda - WaarBenJij.nu

donderdag 23 mei

Door: linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

26 Mei 2013 | Frankrijk, Auvillar

Droog vertrokken, nog geholpen door de hoteldirecteur, die zijn excuses aanbood voor het slechte weer. Al snel kwamen we in een wat bijzonder landschap, met witte schelpige grond, lage struikige begroeiing. Zoals je verwacht in mediterrane kustgebieden. Lage bungalows met ronde pannen.
Langzaamaan veranderde het weer naar landbouw, veel graan en aardbeien ed. Toen kwamen alweer de buien, gelukkig geen natte schoenen. Nog geschuild in een hokje bij een andere Nederlandse fietser, tien jaar geleden had hij de westelijke,jacobsroute, gedaan. De route nu was veel zwaarder maar ook veel mooier.
De laatste dertig kilometer waren vrij vlak want langs een kanaal, gelukkig een meer dans stevige bries tegen, anders zou het wel heel makkelijk worden.
In Auvillar zochten we een slaapplek. Eerst naar de overdekte markt. Het bleek dat de wandelaars hier de route kruisten, van alle kanten zag je er.met hun regencapes over hun rugzakken, net kamelen. Het hotel was nog dicht dus naar de chambre dhote waar Ingrid top had bij vermeld.
We waren aan het zoeken en er stopte een auto: waren we op zoek naar de CdH? Ja inderdaad, ga maar verder ik kom zo.
Dus wij verder en idd na een tijd kwam de meneer terug.
Komen jullie uit België, vroeg hij?
Nee Nederland.
Hij liet de kamer zien, met 2 bedden zei hij trots.
Toen ik vroeg aan de gastvrouw of ik haar droog lijn mocht gebruiken, bood ze gelijk haar wasmachine aan. Joepie.voor het eerst in twee weken zouden we vertrekken zonder. Nat wasgoed.
Na het dorpje nog eens bekeken te hebben, een stel pizza van de mobiele pizzaboer onder de arm, terug naar de CdH. Komen daar de 2 Belgische dames aangefietst. Ze waren op zoek naar ons CdH, ze hadden vanmiddag gebeld zeiden ze.
Oepsie, dacht ik, das fout,we zitten vast in hun kamer.
En ja dat bleek de volgende morgen, zij hadden in de caravan mogen slapen.

• 26 Mei 2013 - 09:41

Ingrid:

Hoi Linda en Robbie,
    Iedere keer als ik een bericht van jullie krijg dan komt ons fotoboek er bij te pas.
    Avillar; de chd waar wij toen waren was er eentje met een zwembad erbij en hele lieve mensen.
    ook wij hebben daar de was gedraaid en gedroogd. was voor ons idd een toplocatie.
    de pyreneen zijn nu toch echt in het zicht aan het komen he. De aankomst in Roncevalles is ook heel bijzonder hoor en daarna nog veel meer...... knijpen in de remmen en zoef!!!! naar beneden.
    Ook een tip: Pamplona!!! Super, dwars door de stad, kijk maar op de grond en je wordt er door de pelgrimstekens vanzelf de stad weer uitgeloodst.
    Het weer zit nog steeds niet mee he! jammer, hopelijk wordt Spanje beter!
    Alvast een tip: Neem voor de stad Bourgos wat extra tijd, vooral de kathedraal is meer dan mooi!
    Zet hem op en tot de volgende keer he!
    Groeten Marc en Ingrid

• 26 Mei 2013 - 10:01

Camiel:

Het is niet verwonderlijk dat veel belgen een hekel hebben aan hollanders.
    Vanaf waar zie je de pyreneen liggen. Vanaf het moment dat je ze ziet zou ik dat voelen als iets heel dreigends.
    Toch zou ik er dan zo snel mogelijk naar toe willen. Drang tot zelfvernietiging of zoiets.
    Als ik dat lees lijkt het dramatisch maar zo is het ook weer niet.
    Toch ben ik benieuwd hoe het zal gaan in die hoge bergen.
    Sterkte en toch genieten zou ik zeggen.

• 26 Mei 2013 - 10:31

Carla:

Haha wat een geluk hadden jullie dat jullie eerder waren dan de belgische dames. Je kan er tenslotte ook niets aan doen dat je zo van de straat wordt "geplukt".
    Succes nog en geniet van al het moois dat je ziet, ondanks het mindere weer.