zondag 2 juni 2013 - Reisverslag uit León, Spanje van Linda - WaarBenJij.nu zondag 2 juni 2013 - Reisverslag uit León, Spanje van Linda - WaarBenJij.nu

zondag 2 juni 2013

Door: linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

03 Juni 2013 | Spanje, León

Een mooie fietsdag met prima weer. Een blik naar het noorden toont een indrukwekkend bergmassief vol sneeuw, mooi want niet voor ons. Een blik in de spiegel een donkere wolkenband, mooi want ook niet voor ons. Rustig op de weg want zondag en wat doen ze hier dan? Feesten!
Bij het eerste stadje waren ze de nauwe straatjes aan het versieren. De straatstenen werden met bloemen, gras, eierschalen, bekleed, hele thema's. Misschien iets voor lamswaarde met Cornelis. Het was mooi te zien hoe heel de stad hielp. Het volgende feest was met gigantische vlaggen, muziek, castagnetten en dansende mensen. Daarachter een Mariabeeld, het koor en het gewone volk.
We hadden wind in de rug dus maar doorgegaan naar Leon.
Even onderweg een hotel geboekt en niet goed gekeken waar het was.
Garmin kende het niet, net als de meeste mensen. Het bleek een paar kilometer vanaf het centrum te liggen. Onze weg werd plots een dubbele tweebaansweg. We hebben echt geen bord gezien Anne.morgen een korte etappe dus tijd zat om eerst Leon te bekijken.