Donderdag, 28 april 2016 - Reisverslag uit Langres, Frankrijk van Linda - WaarBenJij.nu Donderdag, 28 april 2016 - Reisverslag uit Langres, Frankrijk van Linda - WaarBenJij.nu

Donderdag, 28 april 2016

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

28 April 2016 | Frankrijk, Langres

Elke dag stijgt de temperatuur een beetje dus we zijn content. Er zitten ook nog genoeg beklimmingen in om het warm te krijgen. De dorpjes ogen wat somber, de huizen zijn cementkleurig maar de meeste luikjes hangen nog recht en er zit nog verf op. De mensen zijn des te vriendelijker. De eerste: "messieurs, dames" , " Bon Courage" en opgestoken duimen hebben we al binnen. Maar ook de simpele aanmoedigingen als het steil is...leuk. In de middag hebben we een klein buitje gehad maar dat mag de pret niet drukken. Een ree gezien langs de bosrand, een vos met 4 welpjes en als je dan ook nog door zoon mooie poort mag fietsen voelt een mens zich toch een beetje gezegend. Daarna zagen we een koe naast haar doodgeboren kalf, dat was minder. Gekozen voor een route langs een kasteel. Het kasteel stelde niet veel voor maar het dal was gewoon liefelijk. Dat we 500 meter moesten lopen wegens slecht bospad namen we op de koop toe. Dat het voor mij 2 x zolang was wegens niet durven dalen op slecht bospad, prima. Een paar behoorlijk valse klimmen en we kwamen bij een jaagpad langs een kanaal. Hier zagen we een hertje zwemmen, ik hoop dat t aan de kant kon komen. De zon scheen dus maar verder. Op naar Langres. We dachten het plat af te kunnen werken maar dit bleek een vestigingsstad dus boven op de berg. Na zoon lange dag was dat wel gemeen. Maar goed ook hier een hotel gevonden en nu kiekendood na 123 kilometer waarvan 1300 hoogtemeters. Met mijn nieuwe zadel heb ik een haat/ liefde verhouding. 1 keer raden wat het nu is.

• 28 April 2016 - 22:24

Jacqueline:

Nou, jullie maken veel kilometers. Wat geweldig al die dieren onderweg.
    GENIETEN!

• 29 April 2016 - 09:13

Camiel:

Dat zal een zware tocht geweest zijn. En dan met al die bepakking. Nu ben ik even niet jaloers.
    Je zul het wel weten, maar ten overvloede, Vrijheid Eendracht heeft 752.54 te goed van de Rabo clubkas actie.
    Op de kaart was bij mij het vlaggetje o.i.d. nog niet aangebracht. Heb dus even moeten zoeken.
    Het was dus inderdaad een heel eind.
    gr C&L