Maandag, 2 mei 2016 - Reisverslag uit Les Salles, Frankrijk van Linda - WaarBenJij.nu Maandag, 2 mei 2016 - Reisverslag uit Les Salles, Frankrijk van Linda - WaarBenJij.nu

Maandag, 2 mei 2016

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

02 Mei 2016 | Frankrijk, Les Salles

Gisterenavond toch maar eerst eens heel de etage onderzocht. De andere gebruikte slaap-en badkamer waren leeg. Ik vond wel een visitekaartje met daarop de verheldering. De Madame ( die nu met vakantie was) verhuurde een kamer bij haar thuis en een compleet gemeubileerde etage. Dus geen ontbijt maar ook geen gastvrouw die midden in de nacht thuis komt. Vanmorgen dus de kasten opengetrokken en koffie gezet, brood en beleg hadden we zelf nog dus probleem opgelost en lekker vroeg op pad. Het landschap doet hier wat Engels aan met allemaal hegjes langs de wegen en wei afbakeningen alleen is hier het asfalt niet zo slecht als daar.
Door het mooie stadje Charlieu naar Roanne maar van die stad werden we niet warm. Warm kregen we het ondertussen van de zon, dus Hup in de blote armen en benen begonnen aan de beklimming van de dag. Ingrid, deze was wel de moeite. Steeg die van gisteren van 200 naar 550 meter, nu van 200 naar 912 meter maar wel over 17 kilometer, dus op t gemakkelijk goed te doen. En wat werden we beloond. Het ene vergezicht nog mooier dan het andere. Maar met de hotels doen we iets niet goed. Als ze nog bestaan dan zijn ze complet ( veelal werkvolk) en zelfs de CdH. Dus uitgeweken naar La Salle maar hier zitten we dan ook heerlijk rustig. Voor morgenavond maar al iets geboekt.

• 02 Mei 2016 - 20:53

Jacqueline:

Gelukkig kunnen genieten van het zonnetje. Dat maakt het helemaal af. Slaapgelegenheid is wel erg schaars op de route. Ik ben benieuwd hoe dat in juni is? Inderdaad wel goed om vooraf iets te reserveren. Zo te lezen is het een mooie route. Leuk hoor. Jullie doen het weer goed?

• 02 Mei 2016 - 21:54

Ingrid:

Eindelijk de zon voor jullie, is tenminste een stuk vrolijker om te fietsen.
    Mooie klim. Verdeeld over zoveel kilometers is dat te doen. Klim in de Pyreneeën is ook ongeveer 17 kilometer als ik me goed herinner.
    Is te doen! Mooie training voor al hetgeen wat nog komen gaat.
    Slim om een dag te voren al een onderdak te boeken. Deden wij ook altijd, nadeel is dat wanneer je goed fietst je moet stoppen op de geboekte bestemming maar het geeft ook rust.
    Wij hebben vandaag ook een training gehad, dik 80 kilometer op de teller dus we komen weer een beetje onder de mensen.
    tot morgen!

• 02 Mei 2016 - 22:30

Carla :

Apart hoor , hotel waar je zelf het ontbijt uit de kasten moet zoeken. Het heeft wel iets.
    Je maakt toch iedere keer weer van alles mee hè, leuk!
    Veel plezier nog!
    Gr c

• 03 Mei 2016 - 12:01

Theo:

We genieten erg van jullie verslagen, te meer omdat we deze route zelf ook gefietst hebben.
    Zeker de klim naar Langres herinneren we ons nog goed. We waren net te lang langs het kanaal doorgefietst. En onderdak in deze streek blijft lastig, maar hoe verder je naar het zuiden komt, des te gemakkelijker het wordt. We wensen jullie nog veel succes op de verdere route en we blijven jullie volgen

• 08 Mei 2016 - 08:54

Camiel:

Gek als je een paar dagen lui bent dat er dan plotseling een week voorbij is.
    Voor 300 euro kon je een hele week vissen in de karper vijver van Les Salles. Robby dat is iets voor de terugweg. Of is er geen station.

gr C&L