Woensdag, 4 mei 2016 - Reisverslag uit Le Puy-en-Velay, Frankrijk van Linda - WaarBenJij.nu Woensdag, 4 mei 2016 - Reisverslag uit Le Puy-en-Velay, Frankrijk van Linda - WaarBenJij.nu

Woensdag, 4 mei 2016

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

04 Mei 2016 | Frankrijk, Le Puy-en-Velay

Zo, strak blauwe lucht en een grote zon, het is gezegd.
Dus fluitend op de fiets voor een korte route vandaag, er wacht een hotel op ons in le Puy. Eerst weer hele stukken door de bossen en weinig vlak. Voor Bonneval een stuk nieuwe route uitgeprobeerd. De weg was goed, bijzonder rustig maar wel steil klimmen. Maar op t gemak in het kleinste verzet goed te doen en een heel stuk afgeslagen. We verlaten de kleinschalige boerderijen voor een weidser landschap. Vulkanisch gebied. Eigenlijk fietsen we in een grote krater. Wel even de jas aan voor de afdaling maar verder is het genieten van de mooie uitzichten. Polignac ziet er indrukwekkend uit van veraf maar ook van dichterbij. Ik zal proberen foto toe te voegen. En dan nog een stukje naar le Puy, een echt pelgrimsoord voor Jacques zoals ze hier zeggen. Op t gemak de stad doorgeslenterd en de kathedraal natuurlijk bezocht. Je komt midden in de kathedraal uit, na eerst een boel trappen op te zijn gegaan.heel bijzonder. Voor morgen al de boodschappen gedaan en een hotel besproken.

• 04 Mei 2016 - 18:18

Jacqueline:

Gelukkig dat jullie ook genoten hebben van de lentezon, een mooie fietstocht en bezoek Le Puy. Dat is vakantie! Leuk hoor.

• 04 Mei 2016 - 20:25

Ingrid:

Wouw! wat een mooie foto's! en eindelijk mooi weer.
    dat wordt genieten.
    ook hier prachtig weer, morgen uiteraard ook wij op de pedalen.
    leuk dat jullie ook zo van de stad hebben genoten, hoort er ook bij.
    Tot morgen maar weer, Hemelvaart, veel gesloten denk ik.

• 05 Mei 2016 - 08:42

Camiel:

Dit is weer zo'n streek waar wij ook eens geweest zijn. Het is er prachtig.
    Het was 1988. De tour de France had een etappe door het centraal massief met de eindmeet op de Pyu de Dome. We zijn s'morgens door gegaan, de auto moesten we aan de voet van de col laten staan en dan te voet verder. Halverwege de berg samen met duizenden andere gestoorden heel de dag zitten wachten op de rensters en renners. De cool-box hadden wij goed gevuld meegenomen. De vrouwen reden hetzelfde parcours als de mannen. Leontine van Moorsel was de eerste die voorbij kwam. Zij heeft die etappe ook gewonnen, als ik mij goed herinner. Die toen bekende Franse reed op de 2e plaats, de naam zweeft nog ergens in mijn onderbewuste ( daar wordt het overigens steeds drukker), dat mens is nog jaren doorgegaan. De meeste vrouwen rensters kwamen daar naast hun fiets voorbij. Daar moest ik aan denken toen je schreef dat het waar jullie zitten wel te doen was en dan nog wel met die bepakking.
    Dus vraag ik mij af ZIJN DE VROUWEN VAN 2016 sterker dan die van 1988 of wa? Bij de mannen zaten ook 2 Nederlanders in de kop van het peleton. De namen? zitten geparkeerd bij de naam van die Franse.

Probeer ondanks het afzien toch te genieten. Het is een mooie opwarmer voor de pyrineen.

Gr C&L
    Wij gaan nu naar Hoofdplaat fietsen, iets vlakker.

• 05 Mei 2016 - 17:07

Ilse:

Heeeel goed!
    Jullie zijn er bijna......

grtz Ilse