Dinsdag, 24 mei 2016 - Reisverslag uit Jódar, Spanje van Linda - WaarBenJij.nu Dinsdag, 24 mei 2016 - Reisverslag uit Jódar, Spanje van Linda - WaarBenJij.nu

Dinsdag, 24 mei 2016

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

24 Mei 2016 | Spanje, Jódar

Vanochtend mochten we eerst weer een heel stuk door dit mooie nationale park met zijn vele watervallen. Het is me gelukt er geen één op de foto te zetten. Na 15 kilometer aan onze klim van de dag. 10 kilometer aan 8%.
Maar in de schaduw en voor de middag. En dan ook nog beloond worden met mooie vergezichten . Dat kan slechter. Nog even staan kijken bij boswachters die met paarden en ezels bomen wegtrokken. Op de top was een mooi uitzicht met parkeerplaatsen. Daar verschillende praatjes gemaakt. Ik met onder andere vier Spanjaarden met een camper. Ze hebben nog geprobeerd mijn fiets op te lichten. Slappe ventjes die Spanjaarden.
Over de top was het weelderige groen gelijk voorbij en was het de beurt aan de geometrische vlakken van de olijfboomgaarden. Na Cazorla hebben we daar tussen gefietst. Geen kip te zien. Enkel een vakantiefietser maar we gingen te hard om een praatje te maken. op het begin golfde het lekker op en neer. Zo'n landschap waar je van gaat zingen, ik zie Robbie dan altijd wat gas terugnemen. Later werd het warmer en valser. We hebben een hotel gevonden in Jodar. Een mooie maar vermoeiende dag met toch weer 1400 hoogtemeters.

• 24 Mei 2016 - 21:40

Jacqueline:

Wat een prachtige tocht. En knap hoor dat jullie zo kunnen klimmen. Wat een hoogtes! Hoeveel km hebben jullie al gefietst? Slaap lekker straks, dat zal wel lukken na al die inspanning.
    Ik kijk weer uit naar het volgende verslag.

• 25 Mei 2016 - 17:49

Camiel:

Linda je mag de krachten van de gemiddelde spanjaard natuurlijk niet met de kracht van Robbie vergelijken.

Ben benieuwd naar het vervolg van jullie route.

Gr., C&L